Foto bij Hs 30 - Doe je masker aan

(door Sasha)
Toen ik deze morgen opstond, kwam er een idee in me op. Ik weet niet zeker wat hij er van zal vinden, maar ik wil het echt graag aan Logan vertellen. Gisteren was een vreemde dag. Ineens ging het blijkbaar veel slechter met Inge. Ik vind het zo erg. Ik heb haar dan wel nooit gekend maar ik hoop echt dat ze het overleeft. Van wat ik over haar heb gehoord is ze een geweldige persoon. Voor de magieles begint, stap ik op Logan toe in de gang. Met een boek in zijn hand, loopt hij naast me naar het magielokaal. Ik kan mijn blik maar niet van hem afhouden. "Je had een voorstel, zei je?", vraagt hij. Ik knik ,"Ik vroeg me af of het geen goed idee zou zijn om een, ah weet je misschien was het een slecht idee..." Hij blijft even stilstaan. "Nee, kom op, vertel." Even klinkt hij echt als een leraar, wat me een vreemd gevoel bezorgt. Waarom zie ik hem niet altijd als een docent?
"Ok, dan, ik vroeg me gewoon af of het geen goed idee zou zijn om een toneelclub op te richten, en daarmee dan voorstellingen te houden..."
"Hee, dat is echt een heel goed idee. En dan houden we audities en aan het einde van het semester een voorstelling waarnaar alle ouders mogen komen en we stellen ook een licht- en geluidsteam samen!" Hij klinkt heel enthousiast, "Ik ga het sowieso voorstellen aan de directie. Ik laat je weten wat ze er van vinden." Ik knik vrolijk. Even lijkt het alsof hij nog iets wil zeggen, maar hij zwijgt en we gaan het lokaal binnen.

(door Sasha)
We zitten met z'n allen in het park, achter RMA. Enkel Shailene, Chanyeol, Lynn en Leslie zijn er niet bij. Shailene en Chanyeol zijn ergens, ik wil zelfs niet eens meer weten waar. En Lynn en Leslie zitten in het ziekenhuis, bij Inge.
"Weet je, ik hoop echt dat het vlug beter gaat met haar", zegt Silke. "Dat doen we allemaal", mompelt Owen en hij neemt Sammantha's hand vast. "Ik mis haar gewoon zo erg", snift Britney en ze legt haar hoofd op Nils' schouder. Ik voel me even buitengesloten tussen al deze stelletjes en als enige die Inge niet heeft gekend. Iemands mobiel begint te rinkelen. "Het is de mijne", zegt Silke snel. Ze neemt haar telefoon uit haar zak en antwoordt de oproep. Tijdens het gesprek begint ze ineens te lachen. Wanneer ze heeft afgelegd, kijken we haar verbaasd en vol verwachting aan.
"Het was Lynn. Het gaat veel beter met Inge! Haar ademhaling en hartslag zijn weer normaal en de kans dat ze het overleeft, is met 9% gestegen! De dokters zeggen dat ze nog wakker kan worden!" Iedereen wordt ineens vrolijk en ze vallen elkaar in de armen en beginnen te juichen. Ik word er ook blij van, maar ik voel me een beetje uitgesloten, omdat iedereen iemand heeft, behalve ik. Daarom ga ik naar binnen, waar ik bijna terug op Logan bots.
"Sasha! Ik was net op zoek naar jou!" Mijn hart begint sneller te kloppen. "Je voorstel is goedgekeurd! We gaan een toneelclub oprichten!" Ik word helemaal blij. "Yessss!" Ik voel de neiging om hem te omhelzen maar bedenk me snel.
"Laten we een bericht ophangen voor de audities!"

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen