Foto bij Brief van Sirius

sorry dat het zo lang duurde! school

De Grote zaal stroomde ’s ochtend vol met uilen, zoals gewoonlijk, maar iedereen keek naar een lang, dun pak dat werd gedragen door zes grote oehoes. Harry, die net zo nieuwsgierig was als de anderen, zag tot zijn verbijstering dat de uilen plotseling neerdaalden en het pak bij hem op tafel gooiden, zodat zijn spek op de grond viel. Ze waren nog maar nauwelijks weggefladders toen een andere uil een brief op het pak liet vallen.
Op de enveloppe van de brief stond in grote letters: OPEN EERST HET PAK. Harry herkende het handschrift van zijn peetvader. Hij vroeg zich af wat dit te betekenen had, maar waarschijnlijk zou dat wel duidelijk worden eens hij het pak opengemaakt.
“Een bezem…” stammelde Harry.
“En niet zomaar een bezem, een Nimbus 2000.” Kreunde Ron jaloers. “Ik heb er zelfs nooit eentje aangeraakt.” Harry opende de brief van Sirius.

Hey Harry
Professor Anderling heeft me verteld over je vliegles. Ik liet haar brief bijna vallen! FENOMENAAL HARRY! Ik meen het. Je hebt een vriend in nood geholpen, een arrogant joch op zijn nummer gezet en jezelf een plaatsje in het afdelingsteam bezorgd en dat allemaal tegelijk!
Zoals je ondertussen al wel weet, bevat het pak je nieuwe Nimbus 2000. (Ik moest van professor Anderling je in mijn brief vragen het pak niet aan tafel te openen. Dat heb ik bij deze dus, te laat, gedaan.) Maak er goed gebruik van en laat zien dat je de zoon van je vader bent!
Als je de kans hebt, vergeet dan niet even te vermelden van welke geweldige Peetvader je je nieuwe bezem gekregen hebt. Laat me weten hoe de trainingen verlopen en wanneer je je eerste wedstrijd speelt.

Je trotse peetvader

PS: Hoewel ik niet kan ontkennen dat ik ontzettend trots op je ben, en James zeker niet minder, moet ik je toch aanraden de problemen niet op te zoeken. Te veel moeten nablijven tijdens zwerkbaltrainingen, is niet goed voor je prestaties op het veld. En ik verwacht natuurlijk nog steeds goede cijfers.


“Sirius, die me zegt dat ik de problemen niet moet opzoeken…” Harry lachte.
“Wacht tot Malfidus dit ziet,” grinnikte Ron. “Als je het over de Duivel hebt. Daar komt hij.”
Malfidus kwam achter hem staan.
“Dat is een bezem”, zei hij. “Nu kun je het wel schudden, Potter. Eerstejaars mogen geen bezems hebben.”
Ron kon zich niet inhouden.
“Het is niet zomaar een bezem”, zei hij. “Het is een Nimbus 2000. Wat hadden jullie thuis ook alweer, Malfidus? Een komeet 260?” Ron grijnsde tegen Harry. “Kometen zien er flitsend uit, maar ze halen het niet bij een Nimbus.”
“Wat weet jij daarvan, Wemel? Je zou nog niet eens de helft van de steel kunnen betalen. Jij een je broertjes sparen zeker twijgje voor twijgje bij elkaar?”
Voor Ron kon reageren verscheen plotseling professor Banning.
“Jullie hebben toch geen ruzie, hoop ik?”
“Potter heeft een bezem, professor”, zei Malfidus vlug.
“Ja, ja, dat klopt”, zei professor Banning, die breed glimlachte tegen Harry. “Professor Anderling heeft me over de speciale omstandigheden verteld. Wat is het voor een model?”
“Een Nimbus 2000, meneer”, zei Harry, die zijn uiterste best moest doen om niet in lachen uit te basten bij het zien van Malfidus’ ontsteltenis. “En eigenlijk heb ik het aan Malfidus te danken dat ik die gekregen heb”, voegde hij eraan toe.

Reageer (11)

  • katl1

    Hahaha, die Sirius xD
    SNEL VERDER

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen