Foto bij Hs 28 - De twijfel maakt levens in balans

Hey
Sorry dat het alweer zo lang geleden is!!
Big things are coming for this story
Xx

(door Sasha)
Samen met Lynn zit ik op het strandje, dichtbij RMA. Lynn was een tijdje heel triest omdat het uit is met Chanyeol maar nu lijkt ze zich al veel beter te voelen, alhoewel ze nog steeds niet over hem wil praten. Chanyeol en Shailene zijn nu echt samen. Chanyeol heeft nu dus ook geluidskracht. Lynn heeft gelukkig haar eigen kracht. Wat een drama kan er toch voorkomen uit liefde? Hoort verliefd zijn niet leuk te zijn? Als een mooie droom in plaats van een nachtmerrie? Hoor ik blij te zijn dat ik geen vriendje heb? Onwillekeurig denk ik aan Logan Compton, de nieuwe leraar. Hij straalt iets uit wat me aanstaat. Ik kan het niet goed uitleggen, maar ik lijk wel betoverd door hem. Snel probeer ik aan iets anders te denken. Hij is mijn docent. "Zullen we naar binnen gaan? Ik krijg het koud", stelt Lynn voor. Ik knik. We nemen onze tassen en stappen terug naar RMA. Wanneer we daar zijn aangekomen, zien we Shailene en Chanyeol op de trappen voor de ingang van de school zitten. Hij staart voor zich uit. Zij babbelt vrolijk door en door. Chanyeols blik staat koud, alsof hij nog nooit zo ongelukkig is geweest. Waarom doet hij Lynn dit toch aan? Het ziet er echt niet uit alsof hij zich nu beter voelt. "Lynn...", mompelt hij, op het moment dat wij hen passeren en Lynn hem net probeert te negeren. "Kom op, Channy! Je wil toch niet gezien worden met hààr!", roept Shailene uit en ze trekt hem dichter bij zich aan. Hij kijkt alsof hij in een vogelkooi zit, en niet kan bewegen. Zelfs ik krijg even medelijden met hem. "Misschien moet je toch even naar zijn kant van het verhaal luisteren", stel ik aan Lynn voor, op het moment dat we al in de grote hal zijn. "SASH! Serieus! Aan wiens kant sta jij eigenlijk? Het is toch duidelijk dat hij me al die tijd heeft voorgelogen!" "Sorry", mompel ik terug. Ze heeft gelijk. Ik moet me niet moeien.

(door Sasha)
Na de magieles, roept meneer Compton me bij hem. Met een bonzend haar stap ik naar hem toe. De rest van de klas is het lokaal al uitgegaan. "Ik heb gekeken in dat ene grote magieboek waarover ik je vertelde. En je kracht staat er inderdaad in. Er is niet zoveel bekend over de oorsprong, maar beter dan niks, toch?" "Echt waar?", vraag ik verbaasd ,"Ik heb overal gezocht naar de oorsprong en nooit iets gevonden!" Hij rommelt even in zijn bureau en haalt er dan een dik boek met een harde, bruine kaft uit. "Kijk zelf maar, pagina 129", zegt hij, zonder naar de pagina's te kijken, wat me even verward. Heeft hij nu echt het paginanummer uit zijn hoofd geleerd? Ik open vlug het boek op die pagina, waarop inderdaad een heel stuk over geluidskracht staat. Geïnteresseerd begin ik te lezen. "Mijn kracht is ontstaan in Parijs?", roep ik verbaasd uit ,"Echt waar? Daar had ik nou nooit aan gedacht! Mijn idee was steeds Zweden of zoiets! Wauw! Zo cool om dit te zien!" Logan kijkt me geamuseerd aan. "Sorry", mompel ik, want ik besef net dat ik moet overkomen als een compleet gestoord iemand. Hij glimlacht ,"Ga gerust verder, toen ik er achter kwam dat mijn kracht uit Australië kwam, werd ik ook even gek." "Ah, Australië", zwijmel ik ,"Ik zou er dolgraag heengaan. Al die verschillende soorten magie die daar aanwezig zijn. Het moet geweldig zijn." Zijn ogen staren me vrolijk aan. "Mijn zus snapt dat niet", ga ik door ,"Als zij op reis gaat, is dat om knappe jongens te spotten en bruin te worden. Hetzelfde geldt voor mijn moeder." Logan knikt kort ,"Mijn ouders wouden dolgraag dat ik net als hen advocaat zou worden. Veel geld verdienen via de rechtbank. Maar dat is gewoon niet wat ik doe. Magie is mijn passie. Daarom ben ik tegen hun zin toch leraar geworden. Ik heb een tijdje in een klein appartementje gewoond, en toen zag ik deze school terug via een reclame voor een of ander tv-programma waarvoor enkele van de leerlingen hier gevolgd werden of zo. Daardoor kwam ik op het idee om hier te solliciteren. En nu ben ik hier."
Ik knik. Zou hij zijn levensverhaal met iedereen delen? Vast niet. Waarom aan mij dan wel? Zou hij me aardig vinden omdat we elkaar ontmoetten voor hij hier werkte? Of gewoon omdat ik hem wat vroeg over mijn kracht?

(door Lynn)
"Misschien moet je toch even naar zijn kant van het verhaal luisteren." Sacha's raad spookt door mijn hoofd. Wat als ze nou eens gelijk heeft? Als ik echt moet luisteren naar wat Chanyeol me wil vertellen? De vorige keer dat hij me wat wilde zeggen, ben ik ten slotte weggelopen. Wat als er echt meer achter het verhaal zit en hij me echt geen pijn wilde doen? Ineens zie ik hem staan. Alleen. Hij merkt me niet op, aangezien hij naar het mededelingenbord staart. Er is bijna niemand anders hier. Ik blijf even twijfelend staan. Hee, is dat nou een traan in zijn oog? Dit trekt me over de lijn. Ik stap naar hem toe.
"Ik heb twee minuten", zeg ik ,"vertel wat je wil vertellen." Hij kijkt me verbaasd en opgelucht aan. Die blik doet me bijna naar hem toebuigen, met mijn handpalm zijn tranen wegvegen en in zijn armen vallen. Maar ik doe het niet. "Luister, Lynn. Shailene is gevaarlijk. Ik..." hij wordt onderbroken door Ben, de dokter die Inge verzorgt, die naar me toeloopt. "Lynn! Lynn! Kom snel! Er is iets mis met Inge!"

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    Ja ik heb soms ook veel twijfels

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    Omg! Wat is er met Inge!
    en waarom roept hij Lynn en niet Leslie?!?!
    snel verder xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen