Een dokter komt naar Haku en mij toegelopen met wat drinken en zegt dat we beter wat kunnen gaan eten omdat het nog wel even kon duren.

Ik neem het drinken aan en vraag aan Haku of hij Soyo al had gebeld en hij knikt.We lopen naar een ruimte waar tafels en stoelen staan en waar je kon eten.We kopen wat eten en plaatsen ons aan een tafel.Zenuwachtig blijf ik op de klok kijken en schuifel heen en weer.Ik hoor het sms deuntje van mijn mobiel en pak deze uit mijn zak.Sms van Kisame Geeft het scherm weer.Ik open het berichtje en lees wat er staat.En mag het van Soyo? Staat er.Ik ga terug naar het menu, open de contacten lijst en bel Kisame.Hij neemt op en ik blijf even stil.'Met, mij'. Zeg ik zachtjes en hoor de andere kant even stil zijn.'Wat is er?Mag je niet komen?' 'Weet ik niet, ik ben nog niet thuis geweest'. Fluister ik bijna en leun met mijn voorhoofd tegen mijn hand.'Waar ben je dan al die tijd geweest?Je zou alleen je sigaretten kopen en naar huis gaan.Ben je buiten?' Vraagt Kisame en ik hoor hem op de achtergrond sleutels pakken.'Nee.Ik ben in het ziekenhuis..' Zeg ik en ben even stil.'Ik wilde naar huis gaan en zag Haku en Mo-chi..M-..Mo-chi is aangereden'. Fluister ik het laatste en bijt op mijn onderlip om de tranen tegen te gaan.'Wat?!' Hoor ik op de achtergrond.Blijkbaar had Kisame zijn mobiel op de luidspreker.'Dat was Pein.Ik kom je ophalen oke?' Zegt Kisame en hoor Pein roepen dat hij hoe dan ook mee wilt.'N-nee..' Zeg ik weer iets harder maar wil juist dat ze wel komen.'Nee?Whatever, ik zie je zo'. Zegt Kisame en hangt op.Ik klap mijn mobiel die en kijk naar Haku die voor zich uit staart.'Hoelang ken je Mo-chi al?' Vraag ik zachtjes zonder hem aan te kijken.'Ik was negen toen Mo-chi en Chei-lo erbij kwamen.Ik ben misschien een half jaar ouder dan Mo-chi'. Zegt hij en voel hem naar me kijken.Ik knik en zucht.'Ze overleeft dit wel he?' Vraag ik en kijk naar hem.Haku's blik is leeg en hij zucht.'Weet ik niet.Voor Chei-lo's dood zou ik vastberaden ja gezegd hebben..nu, weet ik het niet.Ze heeft me verteld dat ze graag bij haar wilt zijn.Ze was erg afhankelijk van haar geworden en heeft vaker gezegd dat ze liever daar boven wilde zijn dan hier'. Mompelt Haku en ik stoot per ongeluk mijn beker om die, gelukkig, leeg was.Buiten hoor ik het geluid van motors en kijk naar buiten ik zie Kisame en Pein afstappen en zich naar de ingang snellen.Ik spring op en ren naar hun toe.Tegelijkertijd komt de dokter er aan de lopen.Mijn vingers wringen zich in de lange jas van Pein en ik kijk de dokter net zo ernstig aan als hij mij.Haku komt erbij staan en luistert mee naar wat de dokter heeft te zeggen.De dokter kijkt even wantrouwend naar Kisame en Pein maar vertelt dan toch.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen