Ik opende vermoeid mijn ogen en werd meteen verblind door een fel licht dat dat door de gordijnen scheen, in een reflex sloot ik mijn ogen en zuchtte klagelijk. Met veel moeite geraakte ik uit mijn bed, kleedde me aan en liep naar beneden, niemand ik haalde mijn schouders op: ik was het gewend. ik pakte een kom muesli en begon hem op te eten, kauwde zorgvuldig op elke hap zodat ik niet te snel op school zou zijn. ik waste af, trok mijn jas aan en sloot de deur af met de sleutel die altijd boven de voordeur hing, terwijl ik me omdraaide en een blik wilde werpen op de straat zag ik plots een rode pick-up met bolle cabine staan "ongelofelijk!, wie heeft die hierheen gebracht, Charlie kan het niet geweest zijn want hij zei dat hij hem pas vandaag ging halen bij Billy. ik grinnikte: "misschien heeft iemand ander hem hier neer gezet", ik liep naar de pick-up en stapte in: binnen was het lekker warm in tegenstelling tot de temperatuur buiten, todat ik een briefje zag liggen op het dashboard aan de bestuurderskant, er stond: Hey liefje, ik zei dat ik pas vandaag je auto ging halen maar ik zag gisteravond dat je het niet leuk vond als ik zei dat ik je dan naar school zou brengen dus vandaar ben ik hem gisteravond gaan halen toen je sliep, veel plezier ermee liefje en tot vanavond. Ps: zou jij voor het eten willen zorgen? liefs pap. Er liep een traan over mijn wang: "soms kon pap echt verstrooid zijn maar hij had zo zijn momenten dat hij zo lief kon zijn" en ik veegde de traan weg.

Ik reed de parkeerplaats van Forks High School op, zocht een parkeerplaats en deed de motor uit dat tot nu toe alleen een woest gebrul had uitgestoten. Vermoeid deed ik de deur open en een frisse bries kwam me tegemoet, ik rilde: geweldig, nu het secretariaat zoeken dat had ik al snel gevonden omdat het zich van alle andere gebouwen onderscheidde door zijn rode gekalkte letters en liep er naartoe. Binnen was het aangenaam warm en knus, achter de enorme witte balie die in het midden van de kamer zat er een dame met grijs, kort haar en een klein, ijzeren brilletje: ze leek als twee druppels water op mijn oma Leah. Ik raapte al mijn moed bij elkaar en sprak de vrouw aan: "excuseer mevrouw, ik ben Isabella Swan en ik ben nieuw hier" zei ik met een mierzoet stemmetje, de vrouw keek op van haar papieren en glimlachte waarbij haar ijzeren brilletje een stukje omhoog ging "Hallo meisje ze verwachtten je al" zei ze, nog steeds glimlachend en gaf me een hoop kleine papiertjes en 2 grote " deze kleine papiertjes zijn aanwezigheidspapieren, elke nieuwe leerling hier krijgt ze en moet ze aan het eind van de dag terug inleveren." "En deze zijn je lessenrooster en de plattegrond van de school, de gemakkelijkste routes naar je lokalen zijn gearceerd" "oké bedankt" " geen dank meiske" ik knikte en zocht lokaal 9 waar ik maatschapijleer had. Ik was zo gefocust op mijn plattegrond toen er iemand tegen me aan botste, ik schrok en de persoon naast me ook " oh sorry ik had je niet gezien" zei de jongen, ik ben Eric" nu keek ik ook op de jongen had zwart haar en was een beetje groter dan mij, hij glimlachte. Ik glimlachte terug en stak mijn hand uit die hij meteen aannam, zo die jongen was direct "hoi, ik ben Isabella Swan en dit is mijn eerste dag hier" zei ik lichtjes ongemakkelijk, "oh jij bent dat nieuwe meisje dat bij ons zou zitten ach zo, welkom" ik grimaste: straks kwam ik nog te laat "hey euhm waar is lokaal 9, ik heb maatschapijleer van Jefferson" "ah daar moet ik ook naartoe ik loop wel even met je mee en wat Mr Jefferson betreft: aardige vent, hem maak je niet snel boos behalve als een punaise op z'n stoel legt" hij grinnikte "die spreekt uit ervaring" dacht ik en ik liep met Eric richting Maatschapijleer.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen