'Opstaaannn' brult mijn broertje Ashton. Ik open voorzichtig mijn ogen. Zijn hoofd bungelt een paar cm boven die van mij. Ik zucht en glimlach. Ik druk een kus op zijn voorhoofd. Ik heb een grote familie. Ik heb 2 zussen, 1 broer en een broertje. Ik deelde tot vorig jaar mijn slaapkamer met mijn zus Nadine, maar sinds zij naar Abnegation vertrokken is slaap ik alleen. Het was voor mijn ouders een shock dat tot nu toe mijn zus Nadine en mijn broer Rick de benen genomen hadden.
Mijn zus Sophie bleef. Rick zit in Dauntlesss. Wat wij toen der tijd echt nooit verwacht hadden. Het is nu 2 jaar geleden dat mijn broer vertrok en sinds dien is Ashton veel te volwassen geworden. Hij is nu 11. Ik ontwaak uit mijn gedachte. Ik sta op, aai mijn broertje over zijn korte bruine haren heen en loop weg. Ik pak mijn spullen en loop naar de douches. Het is nog rustig. Vandaag maak ik mijn keuze of ik een overstap zal maken of niet. Mijn test was er gisteren absoluut over eens dat Amity mijn factie zou zijn. Het gaf me een geruststellend gevoel. Ik leg mijn spullen over de reling van de deur heen. Ik kleed me uit en laat de harde koude stralen over mijn lichaam lopen. Ik was mijn haar , zeep me in en ik stap onder de douche vandaan. Ik kleed me aan, ik draag vandaag een rood jurkje die ik zelf gemaakt heb. Er komen andere de douches binnen. Ik glimlach 'Goedemorgen' groet ik de andere vrouwen en een aait me over mijn natte haar. Ze wensen me succes vandaag. Ik ga terug naar mijn kamer. Mijn broertje is ondertussen verdwenen. Ik kam er mijn haren en vlecht het in. Daarna doe ik wat make up op. Alles is biologisch hier dus ook de make up die ik draag. Veel mensen hier in Amity zien er uit als zwervers, maar daar doe ik als ik eerlijk ben niet aan et mee. Ik doe mijn sandaaltjes aan en loop naar de eetzaal het is er druk. Ik begroet mijn ouders en loop dan naar het buffet, ik ga aan de lange tafel zitten waar alle kiezers moeten gaan zitten zodat je ouders je niet kunnen beïnvloeden. Aan de ene kant grote onzin want mijn broertje mocht me vanmorgen wel komen wakker maken. Ik eet wat brood en dan vertrekken we met de factie naar de stad. We stappen in de oude busjes. De reistijd naar de stad is een half uur maar het lijkt een eeuwigheid deze keer. Ik word zenuwachtig en ik staar naar de versleten neuzen van mijn rode ballerina's. De schoenen zijn aan vervanging toe. Ik bedenk hoe ik ze thuis wel weer mooi kan krijgen met wat verf en stof. Een strikje zou er mooi op staan. Ik sta uit de bus als we bij het ceremonie gebouw aankomen. Mijn zus Sophie komt naast me staan en slaat haar armen om me heen. Ik glimlach. 'Je bent zenuwachtig 'fluistert ze. Ik kijk haar aan en knik. Ze drukt een kus op mijn wang en we lopen het gebouw naar binnen. De andere facties zitten al dus wij versnellen ons naar de plaatsen.
Dit jaar leid Dauntless de ceremonie. Een man met piercings staat op en verteld van alles. De oude regels alles wordt opgenoemd.Dan worden de namen een voor een opgenoemd.
Een jongen die kiest voor Amity, een meisje voor Erudite. En dan hoor ik mijn naam. 'Jenna Clarkson. ' Ik sta op. Mijn ouders knuffelen me. En wensen me succes. Ze staan er zelfverzekerd omdat ze weten dat ik terug zal komen. Ik loop naar beneden ik tel de treden van de trap. 15 om precies te zijn. Ik draai me nog een keer om naar mijn factie. Waarbij ik denk 'Factie boven bloed.' Ik loop het podium op. Ik kijk naar alle bakken. Van Links naar rechts 'Dauntless, Abnegation , Amity. Erudite en Candor. Ik pak met trillende handen het mes vast. Ik haat bloed. Ik laat het mes langs mijn rechterhand gaan en zo komt er een klein sneetje terecht. Ik ga de bakken langs. Via de kant van Dauntless wil ik mijn bloed in Amity gooien. Als ik bij de kom van Amity aankom. Hoor ik twee kommen terug gesis. Ik draai mijn gezicht en kijk verbaasd. Ik hoor gejuich van Dauntless. Het dringt me door .. wat heb ik gedaan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen