Foto bij **1

Sacha Barends


Ik sloot mezelf af van al het lawaai om me heen. Alle leerlingen waren het zelfde uur uit de dag voor de vakantie. Dus nu is het ook super druk bij de kluisjes, iedereen haalt zijn of haar boeken eruit en probeert ze zo snel mogelijk weer in hun tas te doen, om vervolgens eindelijk vakantie te vieren. Ik deed hetzelfde. Mijn vriendinnen praatte wat tegen me aan, maar zelf luisterde ik niet echt naar wat ze vertelden. Ik zocht mijn beste vriendin Fleur op. We zouden deze vakantie eindelijk samen op vakantie gaan naar Spanje. We zouden vanavond in het vliegtuig stappen en lekker zonder ouders. Ik voelde mijn buik kriebelen wanneer ik eraan dacht. Ik hing mijn zware schouder tas over mijn schouder en liep richting het kluisje van Fleur. Ik zag haar al vanuit de verte. Ik herkende haar blonde haar vanuit de verte. Het was net iets lichter dan alle andere meiden op school. 'Fleurtje!' Riep ik. Meteen keek ze op en begon te lachen, ze liep meteen naar me toe en omhelsde me. 'Laten we maar gaan' Begint Fleur. Ik knik en we lopen naar de uitgang, tussen alle drukke leerlingen door.

Schiphol, het grootste vliegveld van Nederland. Alles ging goed, de douane de koffers. Druk kletsend lopen ik en Fleur naar onze gate toe. Eenmaal aangekomen ploffen we neer in de stoelen voor de gate. 'Fleur, ik ga even naar de wc' Fleur glimlacht en knikt. 'Ik hou je stoel wel vrij' Ik glimlach en loop achteruit. Fleur begint te zwaaien, en opeens te lachen. Ik vraag me af waarom. Zonder dat ik door heb dat ik nog steeds naar achter aan het lopen ben. Opeens voel ik dat ik op iemands teen stap, en zelf mijn evenwicht verlies, gelukkig vangt deze persoon me op. In de verte hoor ik Fleur lachen. IK schud mijn haar uit mijn gezicht en zie een donkere jongen. Ik voel het bloed naar mijn mijn wangen stromen. 'Eh sorry' De jongen begint te lachen, wat hem ontzettend schattig maakt. 'Geeft niet hoor' Ik glimlach. 'Ik ga maar eens' En ik wijs richting de wc. De jongen knikt en laat me los. Snel loop ik naar de wc, ik werp nog een blik achterom en zie dat de jongen naast 4 andere jongens gaat zitten bij onze gate. Maar als hij hier heen kijkt, kijk ik snel weg en stap de wc binnen.
Met mijn handen nog nat omdat ik ze net gewassen heb loop ik terug naar Fleur. Als ze me opmerkt begint ze te lachen en te seinen naar de jongens die een paar stoelen verderop zitten. Als ik naast Fleur neerplof kijkt ze me met een overdreven glimlach aan. 'Wat?' Zelf kan ik ook wel raden wat ze bedoeld. 'Hij zit daar' Fleur knikt met haar hoofd naar de jongens. 'Weet ik, maar daar is toch niks leuks aan?' Fleur schud haar hoofd. 'Ze zijn niet lelijk hoor, en zo te zien zitten ze ook in ons vliegtuig naar Spanje' Ik keek om en zag dat de Gate open was gegaan en dat de jongens aanstalten maakte om er heen te lopen. 'Kom wij gaan ook' Fleur pakte haar handtas, meer een rugzak maar dat mocht je in het vliegtuig zelf houden. 'Nee Fleur want..' Ik kon mijn zin niet meer afmaken want ik wist toch wel dat ze niet ging luisteren, ze liep regelrecht achter de jongens aan zodat we achter hun zouden staan. Ik rol met mijn ogen, Fleur wist precies wat ik niet wilde. Ik zuchtte en pakte ook mijn rugzak en liep langzaam achter haar aan. Ik zag de donkere jongen al naar me kijken, zelf keek ik snel de andere kant op, ik voelde me betrapt omdat ik naar ze zat te kijken. Wanneer ik bij Fleur aan kwam keek ze me met een grijns aan. Ik schudde dreigend mijn hoofd. Maar het maakte niks uit. 'Hallo, gaan jullie ook naar Spanje?' De jongens keken een beetje verbaasd. Maar de donkere jongen knikte. 'Ja tuurlijk, anders gaan we toch niet met dit vliegtuig?' Ik kon mezelf wel voor mijn kop slaan, eigenlijk Fleur voor haar kop slaan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen