Pov jara.

Hoi ik ben Jara, ik ben 16 jaar over 2 maanden word ik 17 en ik zit in havo 4. Ik zit samen met Erik en Lindsey, mijn beste vrienden sinds groep 3 in de klas. Ik woon thuis samen met mijn ouders en zusje, veder heb ik nog een grote hobby paardrijden dat is mijn alles.

Het is morgen, mijn wekker gaat, ik zucht en stap mijn bed uit vandaag is het de eerste schooldag naar de zomervakantie. Ik loop naar de badkamer en doe de douche aan, als ik klaar ben met douchen loop ik naar mijn kast en doe een roze blouse en blauw spijker broek aan.

Dan loop ik naar benden, waar mijn moeder al aan de ontbijt tafel zit, ‘goede morgen Jara’ zegt ze, ‘morgen mam’ zeg ik vrolijk terug. Ik loop naar de keuken en pak een boterham en smeer gelijk voor school. Dan loop ik met mijn boterhamen naar de ontbijttafel en eet ze op. Als ik op klok kijk zie ik dat het kwart over 8 is, ik schik pak snel mijn tas en mijn brood en geef mijn moeder een kus op der wang en roep ‘doei mam tot van middag’ en ren naar de tuin voor mijn fiets. Ik spring op mijn fiets en fiets als een gek naar het huis van Lindsey.

Uit geput bel ik aan bij het huis van Lindsey, de deur gaat open en Lindsey vliegt me om mijn nek ze doet net of ze me zes weken niet gezien heeft. ‘Heey’ zegt ze, ze loopt haar huis in en komt meteen daarna met der fiets naar buiten, samen fietsen we naar school, onder weg hebben we het over van alles maar voor al over jongens.

Pov Lindsey.

Hoi ik ben Lindsey, ik ben 16 jaar en bij mij duurt het nog even voor dat ik 17 wordt en ik zit in havo. Ik zit samen met Jara en Erik in de klas. Ik woon thuis samen met mijn moeder en ben enigs kind, veder heb ik geen hobby.

De bel gaat, ik doe open en zie Jara helemaal uitgeput voor de deur staan, en vlieg haar meteen om haar nek. Ze kijkt me wat raar aan, lacht daarna weer. Ik loop naar binnen en pak mijn fiets samen fietsen we naar school.

Pov Jara.

Op het school plein aan gekomen zetten ik en Lindey onze fietsen in het fietsenrek. En lopen samen het school plein op, even later hoor ik iemand mijn naam roep, ik draai me om en zie dat het Erik is ik zwaai vriendelijk naar hem zodat hij weet dat ik hem gezien heb. Even later staat ook Erik bij ons en zegt ‘heey, dames leuk vakantie gehad?’ ‘ja hoor’ zeggen ik en Lindsey tegelijk, we schieten samen in de lach.

Pov Erik.

Ik fiets het schoolplein op en zie Jara en Lindsey al staan, ik besluit om jara maar te roepen want die hoort het wel meteen als ik Lindsey roep dan kan ik blijven roepen. Jara draait om en zwaait, ze heeft me dus gezien. Ik zet mijn fiets in het fietsenrek en loop naar de dames toe. Als ik ze groet en vraag of ze een leuk vakantie hebben gehad zeggen ze beide ja en schieten in de lach gekke meiden praten elkaar altijd naar.

Pov Jara.

Als ik en Lindey uitgelachen zijn vraag ik aan Erik of hij een leuk vakantie heeft gehad en hij zegt ‘ja hoor, ik ben naar Engeland geweest met mijn ouders’ waarop ik zeg ‘o leuk en nog beroemdheden tegen gekomen’ hij lacht en zegt ‘nee gelukkig niet.

Pov Erik.

Jara altijd met haar beroemheden, vooral de jongens van one direction vind ze helemaal geweldig. Ik snap niet wat ze er in ziet het zijn gewoon 5 jongens die goed kunnen zingen meer niet. Ach ja het zal wel een meiden ding zijn. Gelukkig gaat de bel en lopen we met zijn drieën naar binnen.

Pov jara.

Als we in de school zijn gaat Erik de andere kant op want zijn kluisje is aan de andere kant van de school. Gelukkig zit ik naast Lindsey en niet naast irritante Kay, de vervelendste jongen van de school. Ik moet als kotsen bij de gedachten. Dan gaat de tweede bel en lopen ik en Lindsey naar het lokaal van Frans.

Pov Lindsey.

Blww wat heb ik toch een hekel aan Frans, ik snap het niet en vind het een rot taal, gelukkig helpt Jara me met mijn franse huiswerk. Want anders snap ik er niks van. Als de les afgelopen is lopen ik en Jara naar de volgende les biologie en vak wat ik wel snap.

Pov Jara.

Lindsey zucht als we het lokaal van Frans in lopen, ze heeft er echt een hekel aan gelukkig help ik haar af en toe met haar huiswerk anders had ze al lang een onvoldoende gehad. Als de les is afgelopen lopen we naar biologie, niet een van mijn beste vakken maar toch wel leuk.Naar een lange dag school kom ik eindelijk thuis. Mijn vader is al met het eten bezig ‘hoi pap’ roep ik als ik mijn vader door de pannen zie roeren. ‘hoi lieverd, hoe was school?’ vraagt hij. ‘Lang en zwaar, maar wel leuk om weer met Erik en Lindsey te kunnen kletsen’ antwoord ik.

Als het eten klaar is gaan we met zijn 4e aan tafel zitten en bespreken de dag. Als ik klaar ben met eten vraag ik of ik van tafel mag om aan mijn huiswerk te werken, ‘ja hoor’ antwoord mijn moeder. Ik sta op en loop naar mijn kamer, als ik in mijn kamer ben zet ik mijn laptop aan en leg mijn boeken op mijn bureau. Ik beging met Frans dat heb ik binnen een kwartier af, dan kijk ik of mijn laptop al aan is en ga naar facebook, dan kijk ik of mijn laptop al aan is en ga naar facebook, ik zie dat Lindsey online is en start een gesprek.

Facebook gesprek:

Jara zegt: Heey, ook met je hw bezig?!

Lindsey zegt: Ja, ben net begonnen!

Jara zegt: met welk vak ben je bezig?

Lindsey zegt: Nederlands :P

Jara zegt: o oké daar wilde ik ook net aan beginnen :D.

Lindsey zegt: oké het is niet veel maar twee bladzijden :D.

Jara zegt: oké gelukkig <:).

Lindsey zegt: kun je me zo helpen met Frans J.

Jara zegt: ja, is goed heb het al af :D :P.

Lindsey zegt: dank je wel alvast xxx.

Jara zegt: graag gedaan xxx, maar ik ga veder spreek je straks.

Lindsey zegt: oké spreek je zo xxx.

Einde facebook gesprek.

Ik help Lindsey nog met haar Frans en sluit dan mijn laptop af. Dan maak ik de rest van mijn huiswerk als het af is kijk ik op mijn weker oei half 10. Ik ga naar de badkamer en pak mijn pyjama. Dan zet ik mijn weker en stap in bed.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen