Mospoot en Kleinpoot zagen dat de witte kitten op het punt stond te bezwijken dus handelde ze snel. Mospoot pakte de kitten op en dacht meteen "dit is eerder gebeurt met Graskit en groenbloem" . groenbloem was een moederkat die samen met haar jong, naar vierboom was gekomen en was meegebracht naar het kamp. 'mospoot we moeten haar veilig naar het kamp brengen als ze niet snel tot rust komt en wat drinkt is ze in levensgevaar.' hoorde hij kleinpoot ineens zeggen, en dus rendde ze snel terug naar het kamp.

Eenmaal aangekomen gingen ze meteen naar het hol van sneeuwvacht, toen ze binnenkwamen zag sneeuwvacht meteen wat er was en ze stelde geen vragen.
Ze ging meteen de kitten helpen en vroeg kleinpoot om groenbloem te halen, en mospoot om bloedster in te lichten .

Toen mospoot bij bloedster kwam vertelde hij het verhaal over hoe ze haar hadden gevonden en dat ze uitgehongerd was. Meteen daarna riep bloedster een clanvergaderingen bij een en zei, 'er is zojuist een kitten het kamp binnengebracht .' meteen klonk er geroep, 'alweer we kunnen niet al die buitenstaanders inlaten bloedster!' mospoots ruigharen gingen overeind staan want hij merkte dat die uitspraak ook tot hem en varenpoot gericht was. Bloedster ging verder 'ja ik weet dat dat niet kan, maar zoals de krijgscode zegt mogen wij geen kittens verwaarlozen.'

En dus bleef de kitten , die wit bleek te heten wat een paar dagen later in witkit veranderde, ze zei niet veel maar het het wel eens over een broertje en een zusje . Dus er gingen meerdere keren patrouille's op pad om ze te zoeken, maar zonde resultaat. Intussen waren mospoot, kleinpoot en varenpoot krijgers geworden genaamd mosklauw, kleinstaart en varenbloem, was graskit de leerling van mosklauw geworden en was groenbloem de definitieve pleegmoeder van wit, ze zei zelf 'ik ben geen krijger en dat zal ik ook nooit worden maar ik kan wel voor kittens zorgen.'

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen