Chapter 010
“Heb je enig idee hoeveel risico's je nam?” Jared's stem lijkt ergens tussen boos en bezorgd in te zitten. “Je had net zo goed Paul tegen kunnen komen.”
“Dan was ik in de boom geklommen.” Ik wist dat hij daar over zou beginnen. Wel zet ik een ontbijt voor hem op tafel. “Eet smakelijk.” Ondanks zijn boosheid, valt hij wel gelijk aan.
“Doe dat niet nog een keer.” Klinkt het tussen twee happen door.
“Ik ben voorzichtig, echt waar.” Beloof ik hem.
“Goed zo.” Het is even stil en werkt Jared zijn ontbijt naar binnen. Ik geef hem ook een kop koffie. Waar hij toch van geniet. “Lyn, je weet dat ik je niet kwijt wil.” Nu zijn ontbijt op is, trekt hij me in zijn armen. “We zijn nog maar met zijn tweeën. Mam en pap zijn we al kwijt.” Mompelt hij terwijl hij me een kus op mijn wang geeft.
“Jij betekend ook veel voor mij. Voorzichtig zijn is mijn tweede natuur.” Ik weet dat hij heel beschermend over mij is. “Maar jij moet ook voorzichtig zijn. Ik kon een spoor volgen en zo wist ik hoe jij, of Paul, gelopen had en dat is niet de bedoeling. Ik meen wat ik zei. Je beland op de tafel en ze gaan experimenten met je doen omdat het niet natuurlijk en onbekend is.” Als op hem aan komt, ben ik net zo beschermend. Ik haal mijn hand door zijn haren. Waarvan ik weet dat het een rustgevend gebaar is voor hem. “Mensen zijn als de dood voor het onbekende en dan doden ze eerst. Daarna gaan ze pas vragen stellen.”
“Lyn...”
“We moeten allebei voorzichtig zijn. Jij meer als ik.” Ik laat hem los. “Nu wil ik alle details. Je had je ronde met Paul. Heeft hij iets gezegd over ons?”
“Begin me daar niet over.” Reageert hij gespeeld boos. “Hij heeft ons inderdaad in bed gezien want hij begon gelijk over je. Waarom ik je niet eerder heb voorgesteld? Wanneer hebben we elkaar ontmoet? Waarom heb ik hun niet verteld dat ik een vriendin heb? Waar ik precies mee bezig ben? Wat als ik inprent op iemand? Allemaal dat soort vragen.”
“Wat heb je daarop geantwoord?” Wil ik weten en pak ik de volle koffiepot. Om daarna grijnzend bij hem te gaan zitten.
“Ik heb hem een grote mond gegeven. Gezegd dat hij niet in mijn kamer moet gluren. Verder moet hij zich nergens mee bemoeien. Als het echt serieus is, stel ik je vanzelf voor. In mijn tijd en op mijn voorwaarden.” Grinnikt Jared naar me.
“Hoe reageerde hij daar wel niet op?” De band die wij samen hebben, kan niemand kapot krijgen. Dezelfde humor, even vrolijk en net zo gestoord.
“Hij begon eigenlijk ook over Sam.” Zucht hij. “Ik ga weer een paar regels verbreken. Sam had eerst een relatie met Leah maar raakte, nadat hij veranderde, ingeprent op haar nicht Emily. Hij geeft zichzelf de schuld omdat hij Leah's hart gebroken heeft en dat heeft ervoor gezorgd dat Leah bitter is geworden. Dus het is niet verstandig om een relatie aan te gaan met iemand die niet je inprent is.” Vertelt hij me.
“Om dezelfde reden dat je je inprent je geheim mag vertellen en een vriendin, of familie, niet.” Ik begrijp waar hij heen wil.
“Precies, Paul dacht dat ik jou pijn zou doen als ik mijn inprent vind.” Knikt mijn broer. “Ik denk zelfs dat Paul naar Sam gaat om te zeggen dat ik een relatie heb. Dus ik hou er rekening mee dat iedereen boos gaat worden. Wil je alleen Paul in de maling nemen of niet? Anders ga ik zo gelijk naar Sam toe.”
“Paul gaat af op wat hij ziet. Volgens mij ziet hij de dingen zwart en wit. Zonder grijs ertussenin. Als de anderen dat klakkeloos aannemen, nemen we hun ook in de maling. Je hoort niet zomaar op het uiterlijk te oordelen. Of snelle conclusies te trekken.” Ik drink mijn koffie op. “Trouwens, als jij mijn hart breekt, heb je het heel bont gemaakt.”
“Liever niet, dus je wil het afwachten om te kijken of de anderen naar Paul luisteren zonder met mij te praten?” Wil hij weten.
“Eigenlijk wel, over een paar dagen zie ik iedereen.” Glimlach ik naar hem. “Wanneer heb jij je ronde weer?”
“Tot zondag heb ik de ochtend. Daarna de avond,” antwoord Jared.
“Net als een normaal rooster.” Begrijp ik.
“Ja, het voelt aan alsof ik weer op school zit.” Jared kijkt wat teleurgesteld.
Reageer (1)
Hahah ik ben echt benieuwd wat er gebeurd als ze aan iedereen voorgesteld gaat worden! Love it
8 jaar geleden