Chapter 008
Ik schrik wakker van de wekker. Tegelijk hoor ik wat gemopper en weet ik weer dat ik naast mijn broer in bed lig. Het is duidelijk dat Jared niet eens uit bed wil. Jij moet uit bed omdat je straks moet lopen, bedenk ik me met een zucht. Hé, als zijn vriendin zou het wel beter zijn om ook uit bed te gaan.
“Ik moet eruit,” zegt Jared met een schorre ochtendstem.
“Ga dan. Ik hou je niet tegen.” Zelf geeuw ik even. “Zelfs op de universiteit hoefde ik nooit zo vroeg uit bed te gaan. Wil je koffie of eerst een douche?”
“Koffie, die douche kan wachten.” Zucht hij. “Van een douche word ik niet wakker.”
“Van koffie wel?” Ik draai me naar hem om. “Als jij je aankleed, zal ik beneden wel koffie zetten. Zoals een echte vriendin zou doen. Wie weet is Paul inderdaad langs geweest.”
“Nou ben ik klaarwakker, dank je wel.” Jared's ogen lijken een stuk helderder te staan.
“Graag gedaan.” Grinnik ik en ga ik uit bed. “Er zijn dingen die ik niet wil zien.” Knipoog ik naar hem.
“Geld ook voor jou.” Mompelt Jared en loop ik de kamer al uit. Om in de keuken koffie te zetten. Zelfs als zijn zus, zou ik eruit komen om op zijn minst koffie te drinken met hem voor hij zijn ronde heeft. Straks kan ik nog even terug in bed kruipen en dat was ik ook van plan. Niet veel later komt Jared de keuken in en heeft hij alleen een broek aan.
“Koffie is bijna klaar.” Glimlach ik.
“Mooi, twee dingen.” Hij geeft me een kus op mijn wang. “Eén, ik kan Paul horen dus hij is dichtbij. Mogelijk dat hij ons inderdaad gezien heeft. Twee, je moet doen alsof je blond ben. Je hoort niet te weten dat ik anders ben.” Even kijk ik hem verbaasd aan. “Ik kan dit alleen zeggen omdat de koffiezetapparaat nog geluid maakt. Door meer geluiden tegelijk is het vaak moeilijk om een gesprek op een afstand te volgen.”
“Dus met muziek aan, kan iemand ons gesprek ook niet volgen?” Snap ik eruit.
“Klopt.” Knikt Jared en tegelijk is de koffie klaar.
“Hoe laat ben je weer terug?” Aangezien het nu stil is, kan Paul ons dus afluisteren en moet ik doen alsof ik blond ben.
“Vanmiddag denk ik.” Knipoogt Jared naar me. “Wat ga jij doen vandaag?”
“Foto's maken in het bos. Ik zal voorzichtig zijn.” Verzeker ik hem snel.
“Dan is het goed.” We kijken tegelijk naar de klok. “Ik moet weg. Ik zie je later.” Hij geeft me nog een kus op mijn wang en vertrekt hij via de keukendeur. Jared, serieus, ik wil alle details als je terug kom.
Reageer (1)
Hee, ga je nog door met deze story? Ik lees bijna geen pack storys meer maar het verhaal is te leuk. Abo!
8 jaar geleden