Paul Lahote

Ik kan niet geloven dat Jared een vriendin heeft. Hij is niet ingeprent want anders hadden we dat geweten. Als ik nadenk over vanmiddag, moet ik toegeven dat Lyn er goed uitziet. Lang donkerbruin haar dat wat krult. Mooie bruine ogen die bijna zwart zijn als ze boos is. Ze is ook lang. Ik denk zo rond de een meter zeventig. Waar heeft hij haar ontmoet? Het maakt me boos dat Jared een vriendin heeft. Meer omdat hij haar pijn zal doen als hij wel ingeprent raakt. Dat is met Sam gebeurd en niemand van ons die dat zal vergeten. Ik kan Jared's huis zien en loop ik voorzichtig dichterbij. Waarna ik, via een boom, op de veranda klim. Zoekend naar zijn slaapkamer. Ik moet het zeker weten voordat ik het tegen Sam wil zeggen. Als ik zijn kamer gevonden heb, zie ik Jared liggen. Dan herken ik Lyn en ligt ze inderdaad naast hem in bed. O mijn god. Het moet zijn vriendin wel zijn. Een zus of een nicht, zou in de logeerkamer slapen en dit huis telt genoeg kamers, lijkt mij. Ik heb de neiging om hem wakker te maken maar ik wil geen ruzie veroorzaken tussen die twee. Daar staat hij toch echt alleen voor. Evenmin dat ik niet wil riskeren dat ze allebei wakker worden. Ik spreek hem straks wel aan hierover. We moeten straks toch onze ronde lopen. Ik kan net de wekker zien en blijkt het bijna vier uur te zijn. Ik kijk nog een keer naar Jared en Lyn. Daarna spring ik omlaag en weet ik dat ik nog even moet wachten. Ik kon gewoon niet slapen en was daarom eerder hierheen gegaan. Eerst kijken hoe Jared reageert. Ik kan altijd nog naar Sam gaan. Even afwachten. De ronde is om half vijf. Sam moet die tijden echt veranderen. Veel te vroeg. Zelfs mensen met kinderen liggen nog op één oor. Zuchtend loop ik naar de bomen en ga ik tegen een boom aan zitten. Ik haat het om te moeten wachten. Op dat moment hoor ik een wekker afgaan. Mooi, dus je laat je werk er niet onder leiden nu je een vriendin heb. Wat vertel je haar eigenlijk. Omdat ze je inprent niet is, mag je haar niet alles vertellen. Waar ben je mee bezig, man. Nu mag ik hem dus als eerste op zijn plaats wijzen. Waarom moet ik degene zijn die hier achter komt?

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen