Foto bij Chapter 001

Jaylyn Cameron

Vijf jaar later...

Met een zucht kijk ik rond in mijn studentenkamer. Waar ik de afgelopen vier jaar gewoond heb. Eindelijk klaar met studeren. Een glimlach komt vanzelf door de gedachte dat ik naar huis ga. Dag Washington State universiteit en hallo La Push. Nog een keer controleer ik mijn kamer en loop ik vervolgens de kamer uit met de laatste koffer. Wetend dat de rit naar huis wel vier uur kan duren, ben ik expres vroeg uit bed gegaan. Gisteren was de diploma uitreiking en was mijn broer gekomen. Wat een verrassing geweest is. De laatste keer dat ik Jared zag, was in de vakantie. Glimlachend lever ik mijn sleutel in en kan ik weg. Echt veel vrienden heb ik niet gemaakt omdat ik druk bezig was met mijn studie. Wat fotografie is en management. Op die manier kan ik zelf een fotozaak beginnen. Ten slotte kan ik zelf de foto's ontwikkelen. Iets waar ik heel blij mee ben want ik weet dat er geen fotozaak is in La Push. Tijd om daar verandering in te brengen. Met de muziek aan en het raampje open, geniet ik van de omgeving terwijl ik terug naar huis rij. Hm, zou Jared nu een vriendin hebben of niet. De vorige keer zei hij van niet. O ja, geen vriendin maar een inprent. Lachend denk ik aan die ochtend dat Jared me opgebiecht heeft wat hij is. Ook dankzij mij want ik was goed boos en teleurgesteld in hem. Toen had ik drie nachten achter elkaar iets gehoord en omdat ik het niet vertrouwde, wilde ik Jared uit bed halen. Die niet eens in bed lag. Nu ik er over nadenk, denk ik dat mijn tranen hem overgehaald hebben om het me te vertellen. Anders mag hij zijn geheim alleen aan zijn inprent vertellen. Familie hoort het niet te weten. De nacht erop, toen het kon, heeft Jared me verteld dat het veiliger is dat zo weinig mensen het weten. Alleen de pack en hun inprents. Hoe minder, hoe beter. Ik denk dat we van geluk mogen spreken dat niemand er achter is gekomen dat ik het weet. Geen idee wat voor straf anders boven zijn hoofd hangt. Meefluitend met de muziek maak ik mijn hoofd even leeg.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen