Foto bij Elaimet 8

“Nee, helaas, ik versta de taal der Pegasussen net zomin als jij.”

“Pegasussen? Zijn het dan geen engelen?” De heks schaterde het uit. Hevon lachte niet minder hard.
“Hevon, jij een engel! Na alles wat Perho en jij hebben uitgestoken?” Ze rolde over de grond van het lachen. Hevon stak zijn tong naar haar uit. Dat was zo’n gek zicht dat ik zelf ook moest lachen.
“En Perho, wat voor wezen is dat?” Als Hevon geen engel was, zou hij waarschijnlijk geen vlinder zijn.
“Een keijuk. Je moet ze niet onderschatten, die keijukanen, ze zijn dan wel klein, maar ze weten je steeds te verbazen. Ik ken niemand die de taal der Pegasussen al kon verstaan op zo’n jonge leeftijd. Hevon hoeft trouwens niet voor hem onder te doen, gezien de snelheid waarmee hij onze taal leerde verstaan. Jammer dat ze niet in staat zijn om het te spreken.”

Op dat moment landde een andere pegasus naast ons. Hij was groter dan Hevon en zijn vleugels hadden een blauwe tint. Perho zat op zijn hoofd.
“De Raad heeft gevraagd dat jullie zo snel mogelijk komen. Ik heb Sininen meegenomen, zodat jij hem niet hoeft te dragen, Hevon.”
“Wat is dat, de Raad?”
“Dat zijn de meest wijze wezens van het Wolkenrijk. Zij leiden alles hier in goede banen.”
“Wat willen ze van me?”
“Jij bent bijzonder en ze willen je zien. We kunnen beter haast maken.”

Tot nu toe had ik alleen nog maar weilanden en kleine gebouwen gezien, dat had me totaal niet kunnen voorbereiden op de immense bouwsels die nu voor me opdoemden. Sommigen waren vele malen groter dan de grootste kerk die ik ooit gezien had. Zowel op de grond als in de lucht, wemelde het van wezens. Ik zag vooral keijukanen, heksen en tovenaars, maar ook een paar pegasussen. Hevon en Sininen beschreven grote cirkels terwijl ze daalden. De wezens die ons, en dan vooral mij, zagen, bleven van op een afstandje naar ons kijken. Tegen de tijd dat we geland waren, zag ik de lucht bijna niet meer. Voor me rees het grootste gebouw op dat ik tot hiertoe gezien had. Er waren geen ramen te bespeuren, alleen een grote deur uit een glanzend wit materiaal.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen