Foto bij Hoofdstuk 14

Pas drie dagen later werdt mospoot weer echt wakker en merkte dat zwartpoot in het hol was dus hij keek meteen verschrikt op. Maar toen zag hij het zwartpoot lag ook zwaargewond op een mosnest ookal was hij altijd super vervelend mospoot moest toch iets zeggen. 'Zwartpoot wat is er gebeurt met jou?' zwartpoot antwoordde niet en bleef stil liggen dus hij sliep of had teveel pijn . Op dat moment kwam varenpoot weer binnen op de voet gevolgd door kleinpoot. 'hè weten jullie wat er met zwartpoot is?' varenpoot keek allen kwaat naar zwartpoot maar kleinpoot zei 'ik heb hem misschien een beetje verwond.' dat verbaasde mospoot niks zwartpoot had natuurlijk weer iets gezegd. 'Ja mospoot jou vriendinnetje heeft mij aangevallen maar ik krijg jou nog wel.' zwartpoot was dus toch gewoon wakker. 'OH JIJ KOMT NOOIT MEER AAN HEM OF AAN MIJ!!!' riep Kleinpoot uit. Zwartpoot ging weer liggen maar bleef woedend naar de drie katten kijken. Mospoot vondt het fijnom te praten dan vergat hij zijn. Pijn een beetje maar nu zwartpoot hier ook was kon hij niet alles delen. Toen de twee weer weggingen om te trainen kwam sneeuwvacht naar hèm toe. 'je hebt geluk gehad als deze wond' en ze wees op een snee op zijn buik 'door was gelopen had dat ernstige gevolgen kunnen hebben.' toen liep ze naar zwartpoot en tegen hem praatte ze een stuk minder vriendelijk en bezorgd. Dus blijkbaar geloofde zij kleinpoot wel dat was een goed teken want als de medicijnkat het geloofde zou ze het zeker aan bloedster vertellen.

Toen hij een maan later eindelijk echt weg mocht ging hij als eerste naar het leerlingenhol om weer bij varenpoot en kleinpoot te gaan liggen. Toen hij echter daar heen wilde Lopen zag hi dat kleinpoot en bloedster in een heftige discussie verzeild waren. Hij wist dat hè over hem zou gaan dus hij sloop dichterbij en ga in de bosjes zitten. 'kleinpoot Zwartpoot kan hèt niet gedaan hebben waarom zou hij dat doen' , 'omdat hij mospoot haat omdat hij niet uit de clan komt' , 'wat een onzin Zwartpoot is een trouwe leerling en zelfs als mospoot zeg dat hij het was hoefd dat no niet waar te zijn' , 'dus jij beweert dat mospoot liegt en gewoon zwartpoot de schuld.geeft' , 'nee ik denk gewoon dat jij samen met mospoot probeert om zwartpoot in een kwaat daglicht te zetten' , 'WAT?! Dat is belachelijk!' , 'luister jij eens goed ik geloof zwartpoot punt uit en ga nu naar het leerlingenhol!' mospoot zag kleinpoot woedend wegstormen hij ging haar bezorgt achterna...

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen