Foto bij Hoofdstuk 10

Mospoot loopt door het bos en proeft de lucht hij en varenpoot zijn nu bijna een maan leerling en hij gaat voor het eerst alleen jagen. In ruikt de geur van een muis hij zakt in sluiphouding en sluipt langzaam naar de plek toe. Hij is zo geconsentreerd dat hij niet merkt dat er drie vreemde katten vlakbij lopen. Als hij de muis ziet maakt hij een grote sprong en dood het diertje snel hij pakt zijn prooi op en loopt terug naar het kamp. Zodra hij zijn prooi op de stapel heeft gelegd hoord hij een luide stem roepen: 'hè allemaal niet die muis pakken die heeft hij gevangen' en hij kijkt gemeen grijnzend naar mospoot. 'zwartpoot laat hem met rust hij is tenminste niet te lui om te gaan jagen ik heb jou alleen nog maar hier gezien.' het is kleinpoot. 'had ik jou wat gevraagd?' snauwt zwartpoot, ineens springt mospoot naar voren en gooit zwartpoot tegen de grond. De twee leerlingen vechten voor clangenoten erg venijnig met elkaar. uiteindelijk zit zwartpoot boven op mospoot hij heft zijn Poot op maar dan.... 'zwartpoot , mospoot waar zijn jullie mee bezig?!' het is lichtvacht varenpoots mentor en schaduwclancommendant 'mospoot viel me plotseling aan kijk maar' zwartpoot laat de kleine scheur in zijn oor zien. 'dat is niks kijk wat hij bij mij gedaan heeft' en mospoot laat de lelijke wond in zijn flank zien. Lichtvacht kijkt woedend en zegt: 'zwartpoot mospoot jullie zijn allebei heel er verkeerd bezig. Zwartpoot maak je nuttig en ga wat doen en mospoot wij gaan naar het hol van bloedster!' zwartpoot kijkt opgetogen naar de verdrietige mospoot en loopt weg. Hij en lichtvacht lopen naar bloedsters hol als ze binnenkomen verteld lichtvacht ver het gevecht. Bloedster kijkt mospoot lang aan 'mospoot ik heb je mijn vertrouwen gegeven en na minder dan een maan vecht je al met je clangenoten dat kan echt niet!' mospoot laat zijn kop hangen hij zegt niks over de pesterijen van zwartpoot de trouwens ook varenpoot pest. Dus hij zegt alleen : 'ik begrijp het bloedster en nu?' bloedster antwoorde 'jij blijft voorlopig in het kamp en als dit vaker gebeurt kun je ervan uitgaan dat je heel diep n de problemen komt begrepen?' dit had mospoot wel verwacht dus hij zei 'begrepen' en wilde weglopen. 'mospoot ik wil je niet ut mijn clan hebben oké?' dat vindt mospoot fijn om te horen dus hij zegt 'ja oké ' en loopt naar het leerlingenhol. Daar vertelde hij het aan varenpoot. Zij snapte waarom hij had aangevallen want mosklauw was een echte vechter. Hij was sterk en groeide snel , ze waren nog aan het praten toen kleinpoot binnenkwam en in het mosnest naast mospoot ging zitten. 'die zwartpoot is echt een vervelende kat die denkt dat hij stoer is omdat hij ouder is.' de twee poezen bleven ng een tijdje door klesten terwijl mospoot luisterde en zijn wond likte. De vogelde dag verliep nog slechter zwartpoot en mospoot zaten in dezelfde dageraadpatrouille en waren nu dus uren bij elkaar. Het ergste was dat het geen jachtpatrouille was en dat ze dus niet uit elkaar konden gaan. Toen ze een eindje van het schaduwclankamp vandaan waren hielt zwartpoot mospoot tegen. 'lopen jullie maar door hoor wij gaan even her kijken!' riep hij naar de andere die liepen door en zwartpoot wachtte tot ze een eindje weg waren en sprong toen op mospoot drukte hem tegen de grond en haalde zijn nagels en tanden over mospoots hele lichaam. Toen mospoot net eens meer kon lopen liet zwartpoot hem achter en rende naar de andere katten mospoot hoorde hem 'mospoot is even aan het jagen roepen'.......

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen