Foto bij O12. Emily Jessica Melrose

De regen was nu al 2 uur bezig en het zag ernaar uit dat Liam bleef slapen. 'Zal ik vast wat kleren voor je pakken?' zei ik zacht. Liam bromde wat en keek me slaperig aan. 'Dat neem ik aan als een ja' zei ik met een lach. Ik verliet het bed en liep naar de kast van mijn vader. Ik pakte er een shirt uit met een sportbroek. Ik neem dan maar aan dat jongens hierin slapen. Ik liep terug en hield de spullen omhoog en keek Liam aan. 'Is dit voldoende?' zei ik. Liam kwam overreind en keek me lachend aan. 'Ik heb mijn pyjama altijd bij Emily' zei Liam. 'Hu?' zei ik verward. Liam stond op en trok zijn shirt en broek uit. 'Done' Hij kroop weer in bed en ik kon alleen maar staan en verbaasd kijken. 'Of is dit te?' zegt Liam lachend. 'euhm ja denk ik' stotterde ik. Mijn wangen verkleurde rood en ik keek naar mijn saaie vogeltjes pyjama. 'Waar slaap jij in?' Liam sloeg de dekens over zich heen en staarde even naar zijn handen. Ik schoof snel mijn pyjama aan de kant en liep naar mijn kast. Ik trok hem open en haalde er een zwart hemdje uit. Ik liep naar de badkamer en borstelde mijn haren. 'Vind je vader dit wel oke?' zegt Liam. Ik haal mijn schouders op en trok de trui over mijn hoofd. Ik verving de trui door het zwarte topje. Ik trok mijn broek uit en hing deze over de stoel. 'Mijn pa zou gek worden als ik bij een meisje slaap die niet mijn vriendin is' zei Liam. Ik liep terug naar de kamer en ging naast hem zitten op het bed. 'Hij denkt dat je in de logeer kamer slaapt' zeg ik zacht. Ik trek de dekens tot aan mijn middel en kijk Liam kort aan. 'Emily, als je je ongemakkelijk voelt moet je het zeggen' zei Liam. Ik keek hem met grote ogen aan en wreef met mijn handen over mijn benen. 'nou, Cameron is de enigste jongen die ooit in mijn bed heeft geslapen, het is gewoon wennen' zeg ik zacht. 'Wil je dat ik naar de logeer kamer ga?' Liam pakte mijn hand en dwong me om hem aan te kijken. Ik zuchtte en schudde mijn hoofd. 'We houden het gewoon vriendschappelijk' zegt Liam. Ik geef een korte lach naar hem en ga op mijn zij liggen waardoor ik Liam aan kan kijken. Liam was extreem aantrekkelijk. Hij was letterlijk precies hetzelfde als Cameron alleen het innerlijk was net wat anders. Als je beide jongens niet kende en je zag ze lopen dan zou je direct de link leggen dat het broers zijn. Liam trok me dichter naar hem toe en onze lippen raakte elkaar nog net niet. 'Weet je hoeveel moeite me het kost om je niet te kussen' zegt Liam zacht. Wat? hoorde ik dit nu goed? 'Ik doe dat natuurlijk niet, ik weet dat je het niet wil' zegt Liam teleurgesteld. 'Hoe weet je dat nu weer' floepte ik eruit. Ik sloeg mijn hand voor mijn mond en keek Liam aan. 'Omdat je overduidelijk verliefd bent om Cameron' zegt Liam. 'Wat ?!' ik duwde hem van me af en kwam overeind. 'Dat is dus echt niet waar' zeg ik boos. 'Deze reactie bevestigd het alleen maar Emily' Liam gaat rechtop zitten en legt zijn hand op mijn wang. 'Ik ga naar de logeer kamer Emily' Liam staat op en pakte zijn kleren bij elkaar. 'nee wacht Liam' zeg ik. Liam staat stil en kijkt me aan. Ik sta op en ga tegenover hem staan. 'Ik ben niet verliefd op Cameron oke' zeg ik zacht. 'Als jij dat wil geloven' Liam haalt zijn schouders op.' Ohh wat moet ik doen om het te bewijzen!' roep ik. 'Je hoeft mij niets te bewijzen Emily' zucht Liam. 'Ik ben het beu dat mensen denken dat Cameron en ik verliefd op elkaar zijn' zeg ik. Liam trekt zijn shirt over zijn hoofd heen en gooit zijn broek over zijn schouder. 'Waarom ben jij dan zo onbereikbaar voor elke jongen?' zegt Liam. 'Onbereikbaar?' zeg ik verbaasd. 'Emily zo wat heel het ijshockey team is verliefd op je' zegt Liam lachend. 'Wat je liegt!' zeg ik. Ik draai me om waardoor Liam alleen nog maar mijn rug ziet. 'Nee Emily, wanneer jij komt kijken, dan is opeens iedereen een haantje' zegt Liam. Ik schud mijn hoofd en kijk naar mijn voeten. 'Laatste keer Liam, ik ben niet verliefd op Cameron' zeg ik. Liam komt dichterbij en komt weer voor me staan. 'Weet je het zeker?' fluistert hij. Ik knik voorzichtig en kijk Liam verlegen aan. 'nu doe je het weer' zegt hij zacht. Hij legt zijn hand tegen mijn wang en verplaatst wat haar achter mijn oor. 'wat doe ik?' zeg ik. 'Dat je niet door hebt wat voor een top meid je bent' Liam trekt me in een knuffel. 'laten we er over ophouden oke?' zegt Liam. Ik knik en sla mijn armen om hem heen. 'Dit voelt vertrouwd' zeg ik zacht. Liam blijft staan en zegt geen woord. 'Liam?' zeg ik zacht. 'Ja?' Hij komt een stukje van me af en kijkt me aan. 'wat nou als ik wil dat je me kust?' zeg ik brutaal. Liam kijkt verbaasd op en lacht. 'dan gebeurt er dit' Liam lacht naar me en komt dichterbij. Hij drukt zijn lippen op die van mij en ik merk dat hij nog steeds een glimlach op zijn gezicht heeft.

Ik open mijn ogen en zie Liam naast me langzaam wakker worden. 'goedemorgen schoonheid' zegt hij met een hese stem. Ik lach naar hem en rek me langzaam uit. 'Ik heb nog nooit zo lekker geslapen' zeg ik zacht. Liam knikt en drukt een kus op mijn wang. 'wat betekent dit nu eigenlijk?' zeg ik zacht. 'Weet ik niet' Liam gaat wat verder onder de dekens liggen en kijkt mij schattig aan. 'wat zeggen we tegen de rest?' zucht ik. 'heb je spijt van onze kus? Ik schud mijn hoofd en geef hem een duwtje. 'dan zeggen we gewoon dat we aan het daten zijn?' stelt Liam voor. Ik knik en zet mijn voeten op de grond. 'blijf toch lekker liggen' zegt Liam met puppy ogen' Ik lach en kijk naar de klok. 'We moeten over 1 uur op school zijn' zucht ik. 'Dan gaan we toch met de auto?' zegt Liam. 'Ik heb geen zin om te rijden, het heeft gesneeuwd buiten' zeg ik. 'Dan rij ik toch?' stelt Liam voor. 'Maar jij hebt je auto helemaal niet bij' Ik pak mijn schooltas en prop mijn laptop erin. Ik knoop mijn schaatsen aan elkaar en hang deze over de tas heen. 'Ik kan echt wel in jou auto rijden' Liam staat op en loopt naar me toe. 'Trek jij je kleren eerst maar eens aan' zucht ik. Liam drukt een kus op mijn lippen en loopt richting zijn kleren. Snel trek ik het topje over mijn hoofd en vervang deze voor een blousje. Ik keek opzij om te controleren of Liam niks zag. 'Mislukt' grinnikt Liam. Mijn wangen kleuren rood en ik kijk Liam verlegen aan. 'Niks om je voor te schamen, je hebt een prachtlijf' zegt Liam. Ik lach naar Liam en trek een spijkerbroek aan. 'Slijmbal' ik liep naar mijn make-up tafel en pakte wat sieraden van het rek. 'Zullen we maar gaan dan?' Zei Liam. Ik knikte en tilde mijn schooltas op. Liam stak zijn hand naar me uit en keek ernaar. 'Ik mag best laten weten dat wij daten toch?' Liam bloosde zacht. Ik pakte zijn hand en gaf hem een lach. 'Graag' zei ik zacht.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen