Foto bij O1O. Emily Jessica Melrose

Kwaad gooide ik mijn sleutels op de tafel en liep direct door naar mijn kamer. Hoe kon 1 meid me zo pissig maken dat ik haar wel kon slaan? Ik ben nooit zo geweest maar dan ook echt nooit. Altijd wilde ik het oogappeltje van de leraar zijn, en het liefst niet opvallen. Maar Rebecca kon het me zo moeilijk maken. 'Emily, een vriend van je is beneden' gilde mijn broertje naar boven. 'Ook dat nog' zuchtte ik. Ik liep de trap af en liep de woonkamer in. 'Liam?' zei ik verbaasd. 'Hé' zei hij zacht. 'Wil je wat drinken?' vroeg mijn broertje aan Liam. Liam schudde zijn hoofd en gebaarde omhoog. Ik begreep de hint en we liep de trap op naar mijn slaapkamer. 'Wat is er' Ik ging voorzichtig op mijn bed zitten en keek Liam. 'Emily, ik kan er niet tegen als je boos op me bent' zei Liam zacht. Ik leunde naar achter op mijn armen en keek Liam wat zweverig aan. 'Het is gewoon een spel, er is niks met hem aan de hand' zei Liam. Het enigste wat ik eruit kon halen is dat hij zijn daadjes goed kwam praten. 'Oke' zei ik. 'Meen je dit?' zei Liam. Hij kwam naast me zitten en keek me aan. Zijn ogen stonden zacht en zijn wangen hadden een lichte roze kleur. Dit is de Liam die ik kende, niet die mafketel op het ijs. 'Liam ik herkende je van strakke gewoon niet meer' zei ik zacht. Liam knikte en keek wat naar zijn voeten. 'Sorry' zei hij hees. 'Het doet er niet meer toe' Liam pakte mijn hand vast en trok mijn lichaam tegen het zijne aan. 'Wat doe je gekkie' zei ik lachend. 'Gewoon een goed maak knuffel?' zegt Liam die me stevig vasthoud. Ik vouw mijn armen om hem heen en geniet even van de knuffel. 'Ik wil ergens met je over praten' zucht ik. Liam laat me los en kijkt me verbaasd aan. 'wat dan?' zegt hij nieuwsgierig. 'Ik denk niet dat ik nog met Cameron om wil gaan' zucht ik. 'wat ?' zegt Liam verbaasd. 'Ja, ik ben gewoon helemaal klaar met Rebecca en dat gedoe dat ze denkt dat ik Cameron van haar af ga pakken' Ik laat mezelf achterover op bed vallen en staar wat naar het plafon. 'Dus je geeft op' verklaard Liam. 'Als je het zo wil noemen' zucht ik. 'Dat ben ik dus echt niet van je gewend' zegt Liam. Ik schud mijn hoofd en kom weer rechtop zitten. 'Weetje, ik geef niet op maar ik bescherm mezelf tegen de pijn' Liam knikt en pakt zijn telefoon. 'Ik moet even opnemen' Liam staat op en houd zijn telefoon tegen zijn hoofd. 'He Cam' zegt Liam. Ik zucht diep en loop naar mijn kleding kast. Ik pak er een grote ijshockey trui uit en trek hem over mijn hoofd heen. Ook al is deze dan van Cameron, hij zit gigantisch lekker. Ik plof neer op mijn bed en kruip onder de warme dekens. 'Ja, ik kom straks ik ben nu bij Emily' hoor ik Liam tegen Cameron zeggen. 'Jaja rustig, je moet haar maar lekker zelf bellen ik ga me er niet mee bemoeien Cam' zucht Liam. Ik leun tegen de kussens aan en kijk naar Liams achterkant aan. Ik moet toegeven dat hij een goed lijf heeft. Liam draait om en begint te lachen. 'Cameron ik ga hangen, tot straks' hij hangt op en proest het uit van het lachen. 'Zo en jij gaat nu een dutje doen?' zegt Liam plagerig. Ik open het deken ter uitnodiging en Liam kruipt eronder. 'Het is winter oke, ik bevries zo wat' zeg ik lachend. Liam knikt en kijkt naar mijn trui. 'Ik dacht dat je klaar was met Cameron?' Ik knik en kruip dichter tegen Liams warme lichaam aan. 'Dan moet je die trui terug geven' zegt Liam. Ik weet diep in mijn hart dat Liam gelijk heeft, maar ik wilde de trui gewoon niet kwijt. 'Maar, deze is zo fijn' jammerde ik. Liam lacht en knikt. 'Ik weet het, ik heb dezelfde alleen met een ander speelnummer' zegt hij. 'Ja dus jij kan makkelijk praten' Liam geeft me een duwtje waardoor ik moet lachen. 'moeten we verder nog frustraties uitleven?' vraag ik nieuwsgierig. 'Emily, mafketel' zegt Liam met een lach. Ik trek het deken wat verder over me heen en kijk Liam aan met grote ogen. 'Je moet je niet zo druk maken over Rebecca trouwens, ik zie aan Cameron dat hij totaal niet verliefd is op haar' zet Liam. Ik schud mijn hoofd zacht op en neer en sluit mijn ogen eventjes. 'Hij blijft gewoon bij haar omdat iedereen zegt dat dat is wat hij hoort te doen' zucht Liam. 'Dat zou best kunnen' zeg ik zacht. 'Daarom Em, gewoon gaan met die banaan en vecht voor je vriend' zegt Liam. Waarom is Liam altijd zo wijs? waar haalt hij al die levenservaring vandaan! hij is pas 19...
'Ik moet denk ik maar eens gaan' zegt Liam. Ik schud mijn hoofd en kijk hem jammerend aan. 'Je voelt zo lekker warm' piep ik. Liam stapt uit bed en loopt naar het raam. 'kut, het regent hard' zucht Liam. 'Moet ik je brengen?' vraag ik beleefd. Liam knikt en loop richting de deur. Ik klim uit bed en de koude rillingen glijden over mijn lichaam heen. We lopen naar beneden en ik open de voordeur. 'Emily?' hoor ik de stem van mijn vader zeggen. 'Ja?' antwoord ik. Mijn vader komt bij de deur staan en sluit hem weer. 'Met dit weer gaat niemand de deur uit' zegt hij streng. 'Maar hoe komt Liam dan thuis?' zeg ik verbaasd. 'We hebben een logeer kamer Emily, het is veel te gevaarlijk nu.' zegt mijn vader. Ik knik voorzichtig en kijk Liam even aan. 'Je kunt wel wat lenen ?' zei ik. Liam knikte en liep de trap weer op. 'Misschien is het over een uurtje minder?' zei Liam. Ik knik en loop samen met Liam naar mijn kamer. Ik ga weer op bed zitten en kijk hem aan. 'Ik bel Cameron even af oke?' Ik knik voorzichtig en pak mijn telefoon erbij. Ik open mijn instagram en kijken naar mijn laatst geposte foto. Het was een foto van mij en en mijn broertje die net zijn zwem diploma had gehaald. Het was echt heel schattig. Op de achtergrond hoorde ik Liam praatte. Zijn stem klonk een beetje opgefokt. Ik hoorde Liam de telefoon uitzetten en geen seconde later kwam hij de kamer weer in. 'Hij is kwaad' zegt Liam met een chagrijnige ondertoon. 'Waarom dat nu weer?' zei ik verbaasd. 'Omdat ik blijf slapen' Liam gaat naar me liggen en leunt tegen de kussens. 'Hij is jaloers denk ik' zegt Liam. Ik lach en schud mijn hoofd. 'Nee joh, hij heeft Rebecca' zegt ik zacht. Liam lacht en slaat zijn arm om me heen. 'Ik wacht gewoon totdat de regen stopt en dan ga ik weer naar huis oke?' zegt Liam rustig. Ik knik en kruip wat dichter tegen hem aan.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen