Foto bij Hs 22 - Sasha en Shailene

(door Britney)
We zitten in de les Latijn, wanneer er op de deur geklopt wordt. "Binnen!", schreeuwt meneer Genemans. De deur gaat open en hoofd Marthas komt samen met twee meisjes de klas binnen. De grootste van hen heeft blond krullend haar en kijkt ons aan alsof we allemaal door een keuring moeten. Haar ogen blijven bij alle jongens even hangen. Haar blik doet me aan die van Sven denken. Het andere meisje heeft ook blond haar en is een stuk kleiner van gestalte dan het eerste van de twee. Deze kijkt wel aardig, ze heeft iets verlegens maar toch kan je haar zelfvertrouwen zien. Mevrouw Marthas stelt hen voor: "Dit zijn Shailene"- Ze wijst het eerste meisje aan -"En Sasha Parker." -Ze wijst het tweede meisje aan - "Ze komen vanaf nu les volgen in deze klas. Maak hen een beetje wegwijs hier!" De meisjes blijven in de deuropening staan en mevrouw Marthas gaat terug weg. "Hee, Sasha, kom bij mij zitten!", roept Lynn, naast wie nog een plaatsje vrij is, uit. Het kleinste meisje aarzelt geen seconde en gaat naast Lynn zitten. Shailene blijft achter. "Shailene, jij kan naast Melle zitten", stelt meneer Genemans voor. Het meisje kijkt hem even kwaad aan maar gaat dan toch naast de jongen zitten. "Jullie kunnen je vlug voorstellen, en dan gaan we daarna snel verder met de les", zegt de leerkracht.
"Ik heet Sasha", zegt Sasha ,"Mijn tweelingzus en ik komen uit Los Angeles. We wonen nu al vier dagen hier. We hebben nog een broer, Quinten, die vanaf vandaag in het derde jaar op deze school zit. Ik ben dol op magielessen, ik doe niks liever dan nieuwe dingen uittesten met mijn krachten en heb ook veel boeken thuis over magie. Ik hou ook van acteren, waardoor ik bekend ben geworden. Mijn grootouders wonen ook in dit land en daarom hebben Shailene en ik al enkele keren in films gespeeld hier. Mijn grote droom is om ooit naar Australië te gaan." Nu begint Shailene te praten: "Ik ben Shailene, ik hou van acteren en dansen. Ik vind het ook leuk om veel make-up te dragen en mijn uiterlijk is heel belangrijk voor mij. Verder ben ik wel geïnteresseerd in architectuur."
Meneer Genemans knikt en we gaan verder met de les. Terwijl we de morfologie van pati opzeggen, denk ik na over deze nieuwe leerlingen, maar ik weet nog niet wat ik over hen kan denken. Waarschijnlijk zal ik er wel snel genoeg achter komen...

Reageer (2)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen