04
Het was al laat toen ik thuiskwam, en wist dat er me iets te wachten stond. Jojetta en haar geliefde Jack hadden er een hekel aan als ze moesten wachten tot Sophie thuis zou komen om te koken. Mentaal bereidde ik me voor terwijl ik mijn fiets in de schuur zette. Ik haalde nog even diep adem voor ik de voordeur opende.
Zoals ik had verwacht zaten Jojetta en Jack aan de eettafel en keken mij met een boze blik aan. “EN WAAR BLEEF JIJ? VINDT JE HET NORMAAL OM ONS TE LATEN WACHTEN?!” bulderde Jojetta kwaad. Jack stond op en duwde mij hardhandig de keuken in. “Je hebt vijftien minuten.” Met een klap werd de deur achter Jack dichtgeslagen. Snel deed ik mijn jas uit en zette ik mijn tas in de hoek neer. Ik schilde snel aardappels, die ik door de helft sneed en in een pan op het vuur zette. Gelukkig had ik de dag ervoor al vlees gebraden en hoefde ik het nu alleen nog op te warmen. Nadat ik een pan met bruine bonen op het vuur had gezet kon ik even uitrusten.
Ik had nog geluk gehad dat het daarnet alleen bij woorden bleef. Het gebeurde vaak genoeg dat Jojetta mij bestempelde met blauwe plekken. Waarschijnlijk was het omdat Jack er was. Niet dat hij een lieverdje was, maar hij was minder erg dan háár en hield Jojetta zelfs een beetje in toom.
Vlak voor het eten klaar was, smeerde ik snel een paar boterhammen en stopte die in mijn tas. Net toen ik de pannen van het vuur haalde, werd de deur geopend. “Het eten is klaar” zei ik tegen Jojetta, die mij met vurige ogen aankeek. Ze liet mij de pannen op het aanrecht zetten en duwde mij daarna aan de kant. “Goed. Naar je kamer jij!” ik knikte, ik had al verwacht dat ze mij geen avondeten gunden vanavond. Met mijn tas om mijn schouder liep ik de trap op, naar mijn kleine kamer. Ik plofte op mijn bed neer wat krakend protesteerde. Met een boterham in mijn hand bladerde ik door mijn agenda om te kijken of ik huiswerk had. Toen ik op de goede week kwam, zat er een blaadje tussen de bladzijden. Nieuwsgierig opende ik het papiertje. Mijn ogen werden groot toen ik las wat er op stond..
wat denken jullie dat er op het briefje staat?
Reageer (2)
Ik hoop dat het van Niall is..
9 jaar geledenSnel verder
X
Jack is creepy :x
9 jaar geledenEn ik vind het zo zielig voor haar ):
Ik heb geen idee wat erop staat, maar stiekem hoop ik dat het van Niall is hehe