Volgend hs komt er nog meer drama maar geniet nu maar van het optreden, voor jullie voorbereid door de leerlingen van Royal Magic Academy, haha

(door Inge)
Ik hoor de deur opengaan en kijk angstig over mijn schouder. Overal in de kamer liggen spullen van me verspreid. Ik heb alles uitgezocht en vlug in een koffer gepropt. Ik heb de beslissing genomen om te gaan. Ik weet niet meer wat ik hier doe. Zo sterk is mijn magie toch ook weer niet. Sven is een bedrieger, Leslie is toch al kwaad op me omdat ik met Sven om ga, Britney en Silke roddelen zelfs al over mij. En in die outfit, die ik voor de show hoor te dragen, ben ik absoluut mezelf niet, dat voelde ik tijdens de generale repetitie ook al. Bovendien wil ik niet met Leslie dansen, op dit moment, zeker die ene romantische dans die we voorbereid hebben niet. Ik kijk om en zie Lynn in de deuropening staan. "Lynn?", vraag ik verbaasd. Ook zij keerde zich de laatste tijd tegen me omdat ze net als de anderen vond dat ik me beter niet met Sven bezighield. En ze had gelijk. "Hey, gaat het?", vraag Lynn rustig en lief. Dan merkt ze al mijn rommel op. "Ga je ergens heen?", vraagt ze verbaasd, "De show begint over een uur!" Ik haal mijn schouders op. "Je gaat toch niet weglopen?" Ik kijk haar aan, "Zou het wat uitmaken dan?" "Natuurlijk!", antwoordt Lynn en ze komt naast me zitten ,"Ik zou je zo missen! En bovendien, je keek een tijd geleden echt uit naar deze show!" "Dat was toen", zeg ik ,"Er is zoveel veranderd." "Maar waarom zou je weglopen? Waarom laat je de wereld niet zien hoeveel je van dansen houdt en hoe goed je bent?" Ik haal mijn schouders op en ineens overvalt een gevoel me. Daarnet bij Sven vroeg ik me af wat ik moest doen als hij weg was. Met wie ik dan moest praten. Maar ik besef nu dat hij niet de enige is die ik heb. Lynn zal er altijd voor me zijn. Ook al was ik niet zo aardig tegen haar de laatste tijd, we hebben samen zoveel meegemaakt, samen zullen we altijd alles blijven overwinnen. En ik heb Silke en Britney en Mylène en alle anderen ook nog steeds, ze roddelden vast niet echt over me, ik had het misschien helemaal verkeerd begrepen. "Oh, Lynn, het spijt me zo!", mompel ik met tranen in mijn ogen. "Het spijt mij ook", antwoordt ze en ze omhelst me. Ze zal altijd mijn beste vriendin blijven. "En nu ga je je omkleden voor de show!", zegt Lynn dwingend, want straks ga je dansen!" Ik zucht. Ik weet niet zeker of dit wel zo'n goed idee is. "Ik weet het niet", zeg ik ,"De kleren zijn zo niet-mij." "Oh, is dat het maar?", vraagt ze lachend. Ik kijk haar raar aan. "Ja, dat heb ik je niet verteld maar Isabel heeft me via mail leren borduren en naaien, ik kan je kleren wel wat aanpassen als je wilt." "Echt?", vraag ik verbaasd en ze knikt. We lachen naar elkaar.

(door Rosanne)
We staan met z'n allen in de kleedkamer. Enkel Lynn en Inge zijn er nog niet. We hebben allemaal onze optredenkledij aan. Iedereen ziet er echt prachtig uit. "Waar blijft Inge? Ze zal toch wel komen?", vraagt Leslie. Hij klinkt geïrriteerd. "Vast wel", antwoordt Sterre.
"Kom op, we kunnen niet wachten, de show gaat beginnen. Ze moeten toch niet als eerste optreden. Ik ga beginnen met de aankondigingen, Sarah, hou je klaar, jij moet als eerste!", zegt Roy, de vader van Sven en hij gaat de kleedkamer uit, de zaal in. We kunnen het gejuich tot hier horen. "Wens me succes!", zegt Sarah en ze rent de kamer uit. "Succes!", schreeuw ik haar na. Ineens horen we gestommel. De deur van de kleedkamer gaat open en Inge en Lynn staan hand in hand in de deuropening. Ze zijn er geweldig uit. Vooral Inge. Haar kledij lijkt wel van fluweel te zijn gemaakt. "Wauw", zegt Leslie ,"Jullie zien er zo mooi uit." Hij stapt naar Inge toe en neemt haar hand vast ,"We kunnen dit doen. Samen." Ze kijkt hem verbaasd aan ,"Ben je niet boos op me dan?" "Natuurlijk niet", antwoordt hij en hij geeft haar een knuffel.

(door Inge)
Hand in hand met Leslie sta ik in de coulissen van het toneel. "En nu, een dansoptreden, door Inge en Leslie!", schreeuwt Roy uit. De adrenaline stroomt door mijn lichaam. Leslie en ik kijken elkaar aan en we glimlachen. Daarna stormen we het podium op. We hadden gekozen voor een korte maar romantische dans. Het is niet echt het genre dat we normaal dansen, maar dat maakt het extra leuk. Ik geef alles wat ik kan en het voelt zo goed. Na het optreden barst er een enorm applaus los. Ik geef Leslie een knuffel en we gaan terug naar de kleedkamer. "Het is nu aan ons", zegt Britney daar. "Succes", wens ik hen toe. "Bedankt, Inge", antwoordt Silke en ze geeft me een knuffel. Ik glimlach. Samen met Leslie ga ik in het publiek in de zaal staan en kijk toe hoe Silke en Britney You'll Be Mine van The Pierces zingen. Het klinkt heel goed en iedereen juicht. Na hen is het de beurt aan de rockband van Sven, Alexandra, Fabian en Monsif. Ik kijk een beetje verward toe. Hun optreden is echt geweldig, maar ik ben nog steeds kwaad op Sven. Het liedje dat ze spelen is wel erg mooi, maar de titel is 'Not In Love'. Zou Sven daar iets mee willen zeggen? Is hij toch niet verliefd op me en wil hij toch ook gewoon vrienden zijn net zoals ik wil? Die gedachte druk ik vlug weg. De keuze van dit liedje is natuurlijk al weken op voorhand gebeurd. Lynn komt naast me staan. Zij heeft geen solo in deze show maar straks doet ze natuurlijk wel mee met het groepsoptreden. "Ze zijn goed, he?", fluistert Lynn me toe. Ik knik. Ze weet wel wat Sven gedaan heeft. Leslie niet, maar dat ga ik hem dus echt niet vertellen. Straks denkt hij nog dat ik ook op Sven ben of zoiets stoms. Na de band van Sven, is het de beurt aan EXO, dat is de groep waarin Chanyeol zit. Ik zie Lynn naast me verstijven. Ze heeft nog steeds gevoelens voor hem, ook al is het al zo lang uit tussen hen. Ik neem haar hand vast en geef er een kneepje in. Ze kijkt me dankbaar aan. De jongens beginnen te zingen en te dansen Ik moet toegeven dat het er heel goed uitziet. Op het einde van het optreden, springt Chanyeol van het podium en hij loopt tot bij Lynn. "Help, wat moet ik doen?", fluistert ze. "Ga ervoor!", antwoord ik en ik geef haar een duwtje in Chanyeols richting. Hij gaat op zijn knieën voor haar zitten en geeft haar een roos, die hij uit zijn binnenzak te voorschijn tovert. Ze kijkt hem verbaasd aan. "Het spijt me, L! Ik hou van je, wil je terug mijn meisje zijn?", vraagt Chanyeol heel lief. "Oh, Chanyeol, natuurlijk wil ik dat!", schreeuwt mijn beste vriendin uit en ze springt in zijn armen, onder luid gejoel van het publiek. Ik lach haar toe, maar zij heeft enkel oog voor hem.

(door Sammantha)
We gaan het podium op voor ons groepsnummer. Iedereen zingt, zelfs de dansers en acteurs onder ons, wat het heel speciaal maar ook extra leuk maakt voor ons om te doen. Ik sta naast Owen. Ik neem zijn hand vast en met zijn allen zingen we het lied. Ik zie onder andere ook Silke en Rein naast elkaar staan, net als Sterre en Ales, Mylène en Melle en Lynn en Chanyeol. Het zinegn van dit lied, geeft me een echt groepsgevoel. We zingen en bewegen allemaal samen en ik voel hoe we dit als één groep doen. Er zijn geen grenzen. Zowat iedereen is vrienden met iedereen. Zelfs Sven doet met ons mee, en dat kan me nu helemaal niks schelen. Hij is ook één van ons. Misschien is het toch jammer dat hij morgen weg moet. Ik hou niet zo van sommigen van zijn gewoontes maar over het algemeen valt hij best mee. Wanneer het lied afgelopen is, gaat het publiek helemaal los en we voelen ons allemaal top. We vliegen elkaar om de hals, wat eindigt als een enorme groepsknuffel. Dit geeft me zo'n goed gevoel. Ik zal altijd een deel van deze groep zijn. En dat gevoel verdwijnt nooit meer...

Reageer (2)

  • GossipGirl21

    yeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeah

    6 jaar geleden
  • certified_cloud

    Omg! Zo leuk!
    het ljjkt serieus op een einde, gelukkig is dat het niet xx

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen