Foto bij W88

“Is Griffin er niet bij?”, vroeg Saladin meteen, toen Bloom en Faragonda in zijn kantoor verschenen.
“We hebben haar nodig als we iets tegen die feeksen willen uitrichten”, vulde Codatorta aan.
“Ze zegt dat we nu kansloos zijn, dat we eerst moeten evacueren en die feeksen later aanpakken”, zei Faragonda rustig. Ze legde uit wat er met Griffin besproken was.
“Dat gaan die mensen niet graag horen”, merkte Codatorta op.
“Nee, inderdaad”, zei Saladin. “Is er geen andere optie?”
“Nee, die is er niet”, zei Faragonda.
“Goed dan, ik regel slaapplaatsen voor hen. Het treft natuurlijk wel dat er geen tweedejaars zijn nu, dan is het wat minder vol”, zei Saladin. “Gaan jullie hen halen?”
“Ik ga mee”, zei Codatorta kalm. “Mij kennen ze daar. We zullen boven op het platform verschijnen met hen, dat lijkt me het handigste.”
“Mee eens”, zei Saladin. “Gaat dat lukken, Bloom.”
“Misschien, als.. als ze me durven vertrouwen…”
“Dat komt wel goed”, zei Faragonda zacht. “Wij zijn er nu immers bij en die mensen zullen ook wel gemerkt hebben dat de feeksen je koepels niet in konden.”
“Ja, dat is waar”, zei Bloom aarzelend.
“Kom”, zei Codatorta. “Hoe eerder we kunnen gaan, hoe beter.”

Een paar seconden later verschenen Bloom, Faragonda en Codatorta in een eigen kleine koepel tussen de twee anderen. Meteen gilden mensen dat Bloom hen uit de koepels moest laten.
“In die koepels kunnen die feeksen jullie niet deren”, zei Bloom kalm. Faragonda kneep zachtjes in haar hand en Bloom wist dat ze er voor haar was.
“Je hebt ze zelf gehaald!”, schreeuwde iemand.
“Dat heeft Bloom niet”, zei Faragonda kalm. “Om feeksen te halen en voor je te laten werken, moet je hen dingen kunnen bieden, dingen die Bloom hen onmogelijk kan bieden.”
“Wat zou een Almightixfee niet kunnen bieden?”, spotte iemand.
“Het gaat niet over Bloom als Almightixfee, maar Bloom als persoon. Zij zou nooit mensen aandoen wat nodig is om de feeksen aan haar kant te krijgen.”
“Bovendien,” vulde Codatorta aan, “Almightixfee of niet, ze zou die dingen ook nooit hebben kunnen doen zonder dat de nodige personen het gemerkt zouden hebben. Bloom heeft die koepels hier alleen neergezet om jullie te beschermen.”

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen