Ik loop door een bos, het bos van het ongeluk. Ik ren tussen de bomen door. Ik ren en opeens word mijn voet vastgegrepen. Ik word naar beneden gesleurd, alles gaat hetzelfde als vorige week, tijdens het ongeluk. Ik hoor de stemmen alles word zwart. Ik word wakker, ik lig nogsteeds in het bos, tussen de modder. Ik zie iemand naast me staan. Ik kan niet goed zien wie het is, omdat het wazig voor mijn ogen is. De persoon roept me. En roept me. En dan word ik wakker door mijn moeder die me bezorgd aankijkt. "Anne, Anne gaat het wel?" IK geef een zucht en vraag waarom het niet zou gaan. "Je was aan het gillen" Ik stel mijn moeder gerust en zeg dat het niks is. Ik ga dan weer slapen. De persoon roept me en roept me. Ik sta op en volg de persoon die me roept. Ik zie nogsteeds een beetje wazig, maar ik loop nergens tegen aan. De persoon gaat steeds sneller vooruit en ik probeer de persoon bij te houden. Ik ren en ren en zie de losliggende boomstronk niet liggen, ik val met een smak op de grond. De persoon komt naar me toe. Wijst naar iets glimmends in de modder. Ik kijk naar de plek waar ze wees, keek terug, en ze was weg. De persoon die ik moest volgen was opeens weg. ik kijk terug naar de modder en zie een mooie ketting liggen. Een sleutel met een kruisje. Ik pak de ketting en doe hem aan. Ik loop verder door het bos. Opzoek naar de persoon. Ik loop en loop en zie een toren. Ik probeer zo goed mogelijk te kijken en zie door de wazigheid heen dat het een kasteel is. Ik loop eropaf. De deur zit op slot. Ik klop op de deur en bedenk dat ik een sleutel had gevonden. Ik probeer de sleutel en klik de deur is open. Ik kijk verbaasd en loop dan naar binnen. Ik zie alles opeens weer normaal en ik zie de persoon. "Hallo Anne, je hebt de sleutel gevonden en je zicht terug, goedzo. Je moet ons helpen. De elven wereld is ingevaar. Jullie zijn met 5. Jij, Mike, evy, Mia en Ezra. Jullie dromen nu precies hetzelfde en jullie zijn allemaal elven. Allemaal verbonden met elkaar. Jullie hebben nu allemaal een eigen sleutel en die onthult je kracht. Maar pas op. Vertrouw niet blind. Niets is was het lijkt. Kom met z''n 5e terug naar dit kasteel. Alleen dan in het echt. Als jullie er dan zijn kan ik verder praten" Ze was weer weg. Ik liep verder door het kasteel en *TUTUTUTUTU* Ik word wakker van mijn wekker. Ik voel iets kouds onder mijn pyjama shirt en ik zie een ketting. Dezelfde als uit mijn droom alleen dan is het kruisje weg en zie ik water, aarde, vuur en lucht. Ik denk na en hoor dan iemand in mijn gedachte. Degene heeft dezelfde stem als ik mijn droom. 'Je hebt alle krachten, en daarom ben je de sterkste van jullie 5' Ik schrik op uit mijn gedachte. Maak me super snel klaar voor school. Rij als een gek naar Mia. Ik zie dat Evy, Ezra en Mike ook bij Mia zijn. "Allemaal dezelfde droom gehad?" vraag ik. "Jepp.. " reageren ze tegerlijkertijd. We gaan naar Mia's kamer en bekijken elkaars kettingen. Mia heeft aarde, Mike vuur, Ezra water en Evy lucht. We bespreken nog een paar dingen en besluiten om vrijdag avond bij mij te slapen, omdat er toch niemand is en dat we dan naar het bos gaan. En naar het kasteel waar in onze dromen vanalles is gebeurd.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen