032
Lauren Brown
Sam, Jane en ik zijn bezig met ons haar, make-up en outfit. Vanavond was het dan zo ver. Ons examenfeest. We hebben de hele woonkamer verbouwt plus de tuin. Anders konden er nooit rond de 150 mensen in. Jason zat al beneden aan het bier met wat vrienden van hem. Allemaal goede en aardige gasten, al zeg ik het zelf. 'Ik ben echt zenuwachtig'. Zegt Jane. Ik begin te lachen terwijl ik nog wat mascara op doe. 'Voor wat?' 'Ryan zou ook komen. En ik heb hem al net zo lang niet gezien als jij Justin'. Ik knik. Ik vind het best jammer dat Justin er vanavond niet kan zijn, maar daar heb ik alle begrip voor. 'Klaar dames?' Vraagt Sam ongeduldig. Allebei staan we op. We kijken nog een keer in de spiegel of alles goed zit. Ik strijk nog een keer m'n jurkje recht en knik. We lopen met z'n drieën de trap af. We lopen meteen door naar de keuken. Het is nu acht uur en rond half negen konden de gasten komen. We schenken alle drie wat te drinken in en lopen daarna naar de woonkamer. De muziek staat al een tijdje aan. Als Jason ons ziet met zijn vrienden fluiten er een paar. Ik doe alsof het me niets doet en loop naar de tuin. Jane en Sam volgen. We gaan op de luxe tuinstoelen zitten. Sam steekt een sigaret op. 'Maar Jane, waar ben je precies zenuwachtig voor dan?' Vraagt Sam nadat ze een haaltje neemt van haar sigaret. Ze haalt d'r schouders op. 'Ik ben gewoon benieuwd hoe die zal doen'. 'Maar jullie hadden toch niets?' Sam kijkt verbaasd. 'I know. Het was wel wat ik wilde'. Zucht ze. Ik geef een kusje op d'r wang. 'Het komt wel goed schatje'.
Het is tien uur en het is al erg druk. We zitten nog lang niet aan de 150 man. Het kan alleen maar gezelliger worden. Ik sta met wat vrienden van Jason. Jane staat in de tuin met wat vriendinnen van haar en Sam is aan het dansen met een jongen. Ik sla nog een shotje achterover met de jongens. Jason loopt naar me toe en slaat zijn armen om me heen. Dit voelt zo vertrouwt. Hij druk een kusje op m'n voorhoofd, neus, mond en gaat dan over naar m'n nek. 'Jason, je weet dat ik hier niet tegen kan. Bewaar dit voor vanavond'. Zo stop ik hem. Hij moet lachen. 'Daar houd ik je aan Lau'. Ik knik lief en druk een kusje op zijn mond. Er komen steeds meer gasten binnen lopen. We omhelzen elkaar en zeggen elkaar gedag. Daarna lopen de meeste naar de grote tafel waar al het drank op staat. We hadden zoveel alcohol, bizar. Maar dat moet ook wel als er zoveel mensen zullen komen. Ik kijk wat om me heen en daar zie ik Ryan staan. Ik loop direct naar hem toe en zeg hem gedag. 'Hallo sexy'. Zegt Ryan terwijl hij me van top tot teen bekijkt. Ik lach vriendelijk en begroet hem met drie zoenen op de wang. 'We hebben een verrassing voor je'.
Er zijn nog geen reacties.