4
Zo staan we nog best lang te schuifelen in het midden van de dansvloer. Ik ben niet heel klein maar Adelbarn is zeker 2 koppen groter, bijna even groot als Thor, waardoor mijn hoofd regen zijn gespierde borst word aangedrukt. Ik vergat even al mijn zorgen van de afgelopen tijd en sluit even mijn ogen. Als ik mijn ogen weer open doe zie ik Thor boos naar me kijken. Oke, blijkbaar heb ik nu lang genoeg gedanst. Maar volgens mij vooral dichtbij genoeg gestaan. ik knipoog even naar mijn vader en laat Adelbarn weer los. Ik bedank hem nog even vriendelijk en loop dan weer naar Thor en Frigga die nog steeds felicitaties ontvangen.
De rest van de avond blijf ik bij Thor en Frigga in de buurt. Mensen feliciteren me voor mijn oma, maar ik let er niet echt op. Mijn ogen blijven afdwalen naar Adelbarn die aan de andere kant van de zaal staat. Zodra onze ogen kruisen kijk ik steeds weer snel weg, maar ik kan me niet inhouden om steeds opnieuw naar hem te kijken.
De zaal word steeds leger. Steeds meer mensen gaan naar huis. En eerlijk gezegd wil ik zelf ook wel naar bed. De hele avond staan, glimlachen en aardig doen is vermoeiend!
"hej, zou ik misschien al mogen gaan?" vraag ik stilletjes aan Thor.
"ja hoor, ik denk dat het toch zo is afgelopen."
"oke, bedankt."
Net als ik wil weglopen zie ik Adelbarn op ons aflopen. Ik blijf verstuift staan terwijl ik de glimlach op mijn gezicht probeer te verstoppen, tevergeefs. Thor kijkt mij even vreemd aan en draait zich dan om. Als hij Adelbarn ziet aankomen ademt hij diep in en maakt hij zichzelf nog groter. Als Adelbarn bij ons staat geeft Thor hem de meest mannelijke handdruk die ik ooit gezien heb.
"hallo meneer." Zegt Adelbarn vriendelijk en met veel ontzag voor Thor.
"he knul, dus jij houd mijn dochter al de hele avond bij me vandaan?"
"sorry meneer."
"excuses aanvaard. Daarbij is het fijn om te zien dat ze weer eens plezier heeft."
"bedankt meneer…. Ik wilde eigenlijk vragen of Fedra mij morgen zou mogen vergezellen voor lunch."
"haha, dat moet je niet aan mij vragen!" Lachte Thor.
"Fedra, zou jij misschien morgen willen gaan lunchen met mij?" vraagt Adelbarn dan aan mij.
"oke! leuk, hoe laat?"
"zal ik je hier 's middags ophalen?" Vraagt hij. Het duurde even voordat ik de tijdsaanduiding hier in de gaten had, maar met 's middags word dus rond 12 uur bedoeld.
"is helemaal goed. Maar je zult me nu moeten verontschuldigen."
" nog een fijns avond vrouwe Fedra, tot morgen."
"Tot morgen."
hij neemt nog even afscheid van Thor en Frigga en loopt dan weer weg. Ik neem ook nog even afscheid van mijn vader en oma en ga dan richting mijn slaapkamer.
Boven op mijn kamer haal ik mijn haar langzaam los dat nu in een slag zit in plaats van stijl zoals het normaal is. daarna haal ik de make-up van mijn gezicht trek de jurk uit en doe mijn pyjama aan. De slaapkleding die ze hier hebben is niet veel soeps. Het is te warm en kriebelt. Daarom had ik, samen met mijn make-up nog wat andere dingen meegenomen, zoals een pyjama.
Ik maak het raam open zodat er frisse lucht binnen kan komen en ga op het bed zitten. Daar heb ik een beetje ruzie met mijn deken omdat het zonder te kout is en met te warm. Uiteindelijk licht een been onder en een been op de deken en val ik toch in slaap.
Reageer (2)
Oehhh Dateeee!!
9 jaar geledenNee! Nee! Nee!!!
9 jaar geledenHoe vaak moet ik het nog zéggen fleur?!
Je hoord bij Steve!
Niet bij Adelbarn!