Foto bij Reason

Voor Iris
Hopelijk vind je het leuk
Fijne Sinterklaasavond!

30 dagen voor Sinterklaas


Onze eerste ontmoeting was ontzettend normaal. Te simpel eigenlijk, ons verhaal had een spectaculair begin moeten hebben, dat zou bij ons passen.
Maar nee, het was normale dag in het herfstige november hoewel het haast al winter leek. Ik had met een vriend van me, Kurt afgesproken om even langs te gaan. Hij had wat hulp nodig met wat edit werk. Dit was niks nieuws, sinds dat ik in New York kwam te wonen ging ik om de week wel even langs. Maar nooit had ik verwacht deze dood normale vriendendienst me zoveel zou opleveren . Dan te bedenken dat ik eigenlijk niet had willen gaan, ik was van plan wat te winkelen in New York, alvast beginnen met mijn Sinterklaas inkopen. Kurt had dat niet begrepen, hij wist niet eens wat Sinterklaas was. Hij snapte maar niet wat het verschil was tussen de heilige man en de kerstman.

Toen ik eenmaal bij Kurt thuis aan kwam, zag ik een onbekende jongen naast hem zitten.
Hij had perfect donker haar, met de meest diepe prachtige ogen die ik ooit had gezien. Max heette hij, er liep een rilling over mijn rug toen hij met zijn accent mijn naam Iris uitsprak.

Die dag kwam er van editen maar weinig terecht. Ik was totaal in de ban van Max, hij was meer dan dat ik ooit van had durven dromen.


25 dagen voor Sinterklaas

Ik ijsbeerde door mijn appartement, maar ik hield mijn telefoon nauwlettend in de gaten. Hij zou bellen, hij had beloofd om te bellen. Natuurlijk wist ik wel dat hij het druk had met zijn muziek, en dat hij echt niet met mijn gevoelens aan het spelen was. Maar twijfel had zich al genesteld in mijn hersenen. Vond hij me wel leuk? Of had ik als enige onze connectie gevoeld? Of was ik slechts een vriendin van Kurt?

Mijn gepeins werd onderbroken door een scherp geluid, het kostte moeite om geen vreugde dansje te doen. De telefoon ging over, hij had zich aan zijn belofte gehouden.


16 dagen voor Sinterklaas

`Wat is dat Sinterklaas gedoe eigenlijk?` fluisterde Max tegen me terwijl we aan een tafeltje in een overvolle Starbucks zaten. We waren de afgelopen dagen zo veel mogelijk bij elkaar geweest. Niet dat er veel tijd over was tussen mijn studie en zijn muziek door, en toch voelde het alsof ik hem al jaren kende. Hij was grappig en charmant en luisterde naar alles waar ik over kwebbelde. Hij verveelde me geen seconde, en er vielen zelden stiltes tussen ons. Hij was ook gewoon zo ontzettend nieuwsgierig. Ik verbaasede me eigenlijk over het feit dat hij nog niet eerder naar Sinterklaas had gevraagd. Ik praatte er namelijk negen van de tien keer over, zo dol was ik op dat familiefeest.

"Sinterklaas is een soort feest waarbij een heilige wordt vereerd. Waar ik vandaan kom geven we elkaar dan een surprise om elkaar te verassen. En de kinderen krijgen dan cadeautjes van de Sint met zijn hulpjes de Pieten"

"Een soort namaak van de Kerstman dus? Jullie Nederlanders kunnen ook niks zelf bedenken hé "

"Tuurlijk Max, tuurlijk"


9 dagen voor Sinterklaas

Dagen trokken voorbij, ik liep op een roze wolk. Hij was constant aanwezig in mijn brein
Hij kon met een simpel knikje mijn adem benemen, en me duizelig op mijn benen laten tollen. Hij leek wel magisch, ik was betoverd en verkeerde onder een spreuk. Hij liet me weer heel voelen, hij liet me weer genieten van de kleine dingen in het leven. Ik leerde meer uit het leven te halen, en mezelf te wezen.



4 dagen voor Sinterklaas

"Mam"

"Wat is er schat?"

"Ik denk dat ik verliefd ben"



Pakjes avond

Zachtjes stpeeldener wat oude Sinterklaas liedjes op de achtergrond, mijn huiskamer was prachtig versiert en er heerste een gezellig sfeer. Een aantal vrienden waren vandaag bij mij thuis uitgenodigd om met mij Sinterklaas te vieren. Niet dat ze echt begrepen wat het verhaal erachter was, ze gaven meer om het cadeau gedeelte

"Ben je al klaar voor je cadeautje?" fluisterde Max zachtjes in mijn oor, terwijl we samen opgekruld onder een deken in de bank lagen verscholen. Hij haalde een pakketje te voorschijn, en ik kon mijn nieuwsgierigheid amper bedwingen. Het pakketje bevatten een foto van Max en Mij, die Kurt stiekem had gemaakt toen ik bij hem langs was ggeweest om te helpen met een filmpje

"Wat prachtig"

"Die dag wist ik dat jij betoverend was Iris. Het is de eerste dag van ons verhaal"

Reageer (1)

  • Tuena

    Awh wat onwijs lief

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen