WAT NU?

'Nee!' Milana gilde het uit. 'Ewyn mag nog niet dood!' Ze rende naar hem toe en trok het mes eruit. Woest gooide ze het naar de wachters. Een van hen stortte in elkaar. Meer kon ze niet doen, want er werden netten over hen heen gegooid. Even later was geen van drieën meer bij bewustzijn en werden ze meegevoerd. Naar een plek, nee, eigenlijk naar DE plek. Daar waar ze moesten zijn...
Ondertussen waren de groepen van Renaldo en Xander al ver gevorderd. Ze waren nog bij elkaar en zagen in de verte een groot zwart kasteel, nou ja, daar leek het op. Een groot fort. Deze groepen hadden nog geen andere wachters ontdekt en schoten flink op. Ze zagen binnen te komen door een gat onder de muur door. Toen ze eenmaal allemaal verkleed als wachters in de zwarte stad rondliepen, zagen ze iets raars. Er kwam een stel wachters binnen, met grote netten op hun rug. In een net zagen ze iets bekends. Inderdaad, het waren Milana, Ewyn en Yme. Ze volgden hun tot ze in een groot zwart kasteel kwamen. Alles aan het kasteel was elektronisch. Ze werden opgeschrikt door drie personen, ze waren helemaal doorweekt en het kroos zat in hun haren. Opeens gilde Fenna: 'Het zijn Alida, Levi en Leah! En daar was ook Quido's groepje! Toen ze bijna compleet waren durfden alle kinderen alles weer. Vol goede moed liepen ze het kasteel tegemoet. Na een lang verhaal, over dat ze een boodschap aan de koning moesten brengen, kwamen ze binnen. Overal waren camera's en lasers. Alida zag een kamer waarop stond: beveiliging "Daar ga ik naar binnen en sla alles stuk, Edith, jij gaat ook mee want er zitten twee bewakers. Quido zei: 'oké, wij zoeken koning Vurius. Farin, Sophie en Eny, jullie zorgen dat niemand ons tegenhoud en Alex, Xander en Renaldo, zoek Milana en Ewyn en Yme. Ik weet niet of ze nog in leven zijn, maar zorg dat je ze vind. Succes allemaal en nu... Rennen!'' Alle kinderen deden wat hun gezegt werd, alles ging goed. Milana's team werd gevonden, de beveiliging was stuk en de wachters... Die hadden het niet overleeft. Iedereen was als vuur, hun woede was te groot. Toen stonden 12 kinderen tegenover koning Vurius. Wat moesten ze nu? Hem vermoorden... Had dat zin? Opeens gilde Quido: ''Vang Hem!!!'' De twaalf vlogen op hem af, Vurius was stomverbaasd. 'Wat is dit?'' gilde hij uit. Niemand hield de kinderen nog tegen. Ze vingen hem met touwen en netten, ze boeiden zijn handen en dansten om hem heen. Een vreugde dans, zo blij waren ze. En ze hadden het overleeft.
Milana en Yme werden wakker. Ze keken verschrikt om zich heen. Naast hen lag de kleine Ewyn. Zijn wond was verzorgd. Al gauw kwam Renaldo hun vertellen dat het was gelukt. Dat ze hadden gewonnen. Yme en Milana dansden vrolijk mee. Toen het feest over was, zochten ze naar een vervoersmiddel. Al gauw vonden ze een helikopter. Ze opende het dak van het kasteel met een bedieningspaneel en vlogen weg. Weg van het zwarte Kasteel.

Reageer (1)

  • Duendes

    I BELIEVE I CAN FLYYYYYYYYYY

    7 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen