Foto bij W75

“Niet dichterbij! Ga daar weg!”, riep zijn moeder. Het jongetje luisterde niet en kwam voetje voor voetje naar Bloom en Usko toe. De vrouw bleef bang op een afstandje staan toekijken. Bloom liep naar het jongetje toe.
“Is dat jouw draak?”, vroeg die.
“Ja”, zei Bloom met een glimlach. “Vind je hem mooi?”
“Hij is zo groot!”
“Het is nog maar een kleintje hoor”, zei Bloom lachend.
“Ik wil ook een eigen draakje!”, zei de deugniet.
“Dat gaat niet zomaar”, zei Bloom. “Daarvoor moet je eerst leren hoe je er mee om kan gaan.”
“Dat leer je toch op Red Fountain hé? Ik ga daarheen als ik groot ben!”
“Oh, wil jij een specialist worden?” Het jongetje knikte hevig. Bloom lachte. Ze wenkte de moeder dichterbij. Die kwam langzaam naar hen toe.
“Is die draak niet gevaarlijk?”, vroeg ze aarzelend.
“Niet als ik er bij ben”, zei Bloom. “Usko doet precies wat ik zeg.” Toen hij zijn naam hoorde, keek het draakje op en kwam een stapje dichterbij. Bloom glimlachte.
“Mevrouw?”, vroeg het kleine jongetje. “Op Red Fountain leer je toch ook op draken vliegen hé?”
“Ja, dat is waar”, zei Bloom met een glimlach. “Zou je dat graag willen leren dan?”
“Ja! En vechten natuurlijk ook, en vliegen met zo’n schip, en… Maar vooral op draken rijden!” Hij keek naar Usko. “Mag ik eens op hem vliegen?” Bloom was stomverbaasd, net als zijn moeder.
“Dat is gevaarlijk”, zei die laatste.
“Nee hoor, gevaarlijke draken zitten niet zomaar op het strand! En trouwens, ze zei zelf net dat hij alles doet wat ze vraagt”, zei de jongen. Bloom grinnikte. Ze keek vragend naar de moeder.
“Is, is hij in uw macht?”, vroeg die zacht.
“Wat bedoelt u?”, vroeg Bloom voorzichtig.
“Die draak, is hij in uw macht? Ik bedoel, u, u bent toch die Almightixfee?”
“Ja, dat ben ik”, zei Bloom. “Maar hij is niet in mijn macht, op die manier. Usko en ik hebben een andere band, een bijzondere band.” De jongen was intussen naar Usko toe gelopen. Bloom hield hen nauwlettend in het oog.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen