I
Daar stond ik dan. Met mijn koffers naast me, op een bestemming waar ik me totaal niet wilde bevinden.
Ik keek om me heen en walgde van de kerstverlichting die het huis versierde. Ik walgde van alles hier, maar het meest van mijn vader die dacht dat hij mijn moeder kon vervangen door een nieuwe vriendin te nemen.
Ik werd zowat gedwongen door mijn moeder om dit jaar kerst bij mijn vader te vieren. Drie jaar kerst vieren bij haar vond ze namelijk niet kunnen tegenover mijn vader.. Ze had gelijk, maar ik wilde gewoon geen kostbare tijd hier verspillen. En geloof me, ik vond kerst een kostbare tijd. Het was een tijd waar je het leuk moest hebben, de leukste tijd van het jaar! Het hele jaar ging juist om kerst: de sneeuw, de gezelligheid, de lichtjes, de cadeaus!
Ik plofte op de bank neer en keek toe hoe papa, Pattie en Justin de kerstboom versierde.
Oh ja, dat had ik nog niet verteld. Pattie had dus een zoon, Justin. Hij was een jaartje ouder dan mij, 20 dus, en besloot dit jaar ook kerst bij zijn moeder te vieren, in plaats van bij zijn vader. Je moest ze eens zien staan daar, "het perfecte gezinnetje". Ik paste er niet tussen, het plaatje klopte niet meer met mij erbij.
‘’Lieverd, kom je ook helpen?’’ vroeg mijn vader terwijl hij naast me kwam zitten en een kerstbal in mijn handen drukte. Ik schudde abrupt mijn hoofd en keek hem aan. ‘’Nee dankje, jullie doen het perfect zo. Ik kijk wel gewoon toe’’ mompelde ik chagrijnig. ‘’Maar vroeger hield je altijd van de kerstboom versieren?’’ Ik haalde mijn schouders op en zag Justin en Pattie onze kant op kijken. ‘’Tijden veranderen, pap..’’ Ik glimlachte overdreven nep en stond op om vervolgens naar mijn kamer te lopen. Het was prachtig ingericht, dat moest ik wel zeggen.
Ik gooide mezelf op het bed en keek even rond. Ik wilde bij mijn moeder wel deze kamer hebben, maar papa was natuurlijk een stuk rijker.
Een zacht geklop op de deur liet me rechtop zitten. Ik opende met veel tegenzin de deur en keek vervolgens recht in de ogen van.. Justin. Ik haalde vlug m'n oortjes uit mijn oog als teken dat ik hem hoor. “Hey’’ Zijn hese stem was prettig om aan te horen. Ik knikte voorzichtig zijn richting op. ‘’Wat moet je pretty boy?’’ mompelde ik nog steeds chagrijnig. ‘’Luister, ik vind het idee van jouw vader en mijn moeder bij elkaar ook niet leuk, maar ik en blij voor mijn moeder, ze is gelukkig met jouw pa, dus wees nou tenminste een beetje gezellig’’ Ik trok mijn wenkbrauw arrogant op en tikte tegen zijn borst. ‘’Luister meneertje, niémand verteld mij wat te doen, oké? Daar zal je de komende tijd maar aan moeten wennen. Ik vind het idee ook niet leuk met jouw mama bij mijn vader, maar ík leef er niét mee, hoor je me?’’ sprak ik terwijl ik tegen zijn borst aan bleef tikken. Hij haalde zijn schouders op en zette een stap dichterbij. ‘’Het was een vraag, Shanna. Als je het niet doet, prima, maar ga onze kerst niet verpesten met jouw attitude.” Ik rolde met mijn ogen en ik stopte mijn oortjes terug in mijn oren om hem zo te negeren. De klap van de deur liet me realiseren wat hij zojuist gezegd had. Niet dat ik naar hem wilde luisteren, maar hij had wel gelijk.
Reageer (6)
YAS GEWELDIG
9 jaar geledenYAS GEWELDIG
9 jaar geledenYAS GEWELDIG
9 jaar geledenverder!!
9 jaar geledenTopper !
9 jaar geleden