Gevaar in het sprookjesbos
Ik ren zo snel mogelijk naar het sprookjesbos en eenmaal binnen kijk ik goed om me heen. Alle figuren die normaal gesproken te zien zijn bij de verschillende sprookjes zijn weg en ik vraag me af hoe dat kan. De bewakers zijn nergens te bekennen. Ik ren nog een stukje door en op het herautenplein aangekomen krijg ik de schrik van mijn leven.
Alle sprookjesfiguren zijn op de een of andere manier levend geworden en zijn samengepakt op het plein. De twee bewakers liggen bewusteloos en duidelijk gemarteld in het midden. Ze schreeuwen tegen mij dat ik weg moet gaan of anders zal sterven. Ik maak me vlug uit de voeten.
Buiten het sprookjesbos leun ik tegen een boom om op adem te komen. Dit is een nachtmerrie, bedacht ik en ik kneep mezelf in mijn arm, maar ik werd niet wakker. Toen kwam Pardoes aangelopen, inmiddels ook levend. Ik raak in paniek maar hij zegt:
"Niet bang zijn jongen, ik sta aan jouw kant".
"Wat is er aan de hand? In het sprookjesbos zijn alle figuren tot leven gekomen! Ik heb nog net kunnen ontsnappen"
"Ik ben bang dat dat mijn schuld is. Ik was magie aan het beoefenen en door een verkeerde spreuk is het hele park tot leven gekomen"
"Dus daarom bewogen alle attracties waar ik vannacht in ben gegaan vanzelf!"
"We moeten dit oplossen voor het te laat is"
"Hoe bedoel je?"
"De heks van de Indische waterlelies kan een spreuk uitspreken waardoor alle Eftelingbewoners naar de sprookjeswereld worden getransporteerd. Als dat gebeurd zal de Efteling leeg zijn en binnen afzienbare tijd failliet zijn"
"Dat mag niet gebeuren! Kunnen we dit stoppen?"
"Zeker kunnen we dat. Volg mij, ik leg alles onderweg wel uit"
Er zijn nog geen reacties.