Part 2 | Jake&Stace
We stapten van de bus en ik was nog steeds stomverbaasd. Ik kon het gewoon niet begrijpen. Ik kon niet begrijpen dat iemand die ze verafschuwde nu plots haar vriendje kon zijn. 'Stace kan ik je even spreken zonder Jacob?' Vroeg ik bedeesd. 'Ik en Stace hebben geen geheimen.' Antwoordde Jacob. Oké dit werd te erg . Hoe was het mogelijk dat een zomervakantie elkaar niet zien zoveel kon veranderen. 'Oké, dan vind je het vast leuk om te praten over meidenproblemen, of niet soms?' Probeerde ik hem weg te krijgen. 'Oké, ik ga al.' Antwoordde hij direct. hij gaf Stacey een kus waar ik echt van walgde en liep weg naar zijn vrienden. 'Wat is nu je probleem? Ik denk niet dat je het over meisjesprobleem wil hebben.' Zei Stacey direct toen Jacob buiten gehoorsafstand was. 'Nee, inderdaad. Ik snap gewoon niet hoe je zo van gedachten kan veranderen in 1 zomer. En je hebt het mij niet eens vertelt. We belden bijna elke dag!' Raasde ik. Ik was stomverbaasd. Dat beschrijft zelfs mijn gevoel niet. Ik voelde zoveel. Haat voor Jacob, verwarring door de situatie, ongeloof en nog zoveel andere gevoelens bij elkaar. 'Sorry Lis, maar ik wist dat je het niet goed zou keuren ik vond dat ik het je face to face moest zeggen.' Antwoordde ze kalm. Ik begreep niet hoe ze zo kalm kon blijven. Misschien snapte ze mij niet of vond ze dat ik overdreef. Ik hield het op het eerste maar dat is eigenlijk ook raar want ik en Stace begrepen elkaar altijd. We konden ons altijd verplaatsen in de ander. Waarom kon dat nu dan niet? Ik begreep het nog steeds niet. 'Stace, van mij mag je doen wat je wilt maar ik wil gewoon dat je begrijpt dat ik dat raar vind aangezien we hem in het begin van de zomer nog alletwee verafschuwden. En nu plots is hij je vriendje?!' Probeerde ik. Toen ging de bel. 'Het is geen 'we' meer Lisa, nu is het ieder voor zich.' Met die woorden liep Stacey weg. Ik stond daar aan de grond genageld. Ten eerste omdat ze mijn naam sinds 2 jaar volledig heeft gezegd en ten tweede om wat ze gezegd had. "Vanaf nu is het ieder voor zich." Wat bedoelde ze daarmee? Plots werd ik uit mijn gedachten gehaald door wel een redelijk bekende stem. 'Hé kleintje, je krijgt ons niet uit elkaar!' Riep de stem.
Er zijn nog geen reacties.