Eigenwijze mensen, eigenwijze paarden...
Eva's P.O.V.
Pas nadat we Blacky en Moony in de wei hadden gezet, kon ik weer rustig adem halen. Gelukkig had Bella in de tussentijd het hek een stuk verhoogd, , anders waren de twee hengsten zeker weten nog een keer ontsnapt. Hoe ze dat nu weer in één avond heeft kunnen regelen? Geen flauw idee. Maar ja, het gaat erom dat het geregeld is, niet hoe.
Het was nog geen middag geworden, en er was al genoeg gebeurd om de hele dag te vullen. Voordat hij vertrok, had ik James nog horen zeuren, maar ik had gedacht dat Lily hem wel had overtuigd om op Billy te gaan. Helaas had ik het fout, en bleek dat dus helemaal niet het geval te zijn. Bij het uitmesten merkten Fauna en ik dat Billy nog op stal stond en een ander paard verdwenen was. Kennelijk had James Billy omgewisseld voor Wicked, bokmonster eerste klas.
Onze eerste reactie was de juiste geweest. We hadden Blacky opgezadeld en zijn als de brandweer het bos in gereden, met z'n tweeën op de rug van de Fries. Toen we James eenmaal hadden gevonden, bleek dat Wicked was geschrokken, hem in een klein meertje had gebokt en nu nog steeds rondjes bleef galloperen. Ik was zo ontzettend blij dat Wicked er niet helemaal vandoor was gegaan, het was een ramp geweest om een bang paard in het bos te zoeken. Lily stond naast haar eigen paard, een voskleurige merrie die gelukkig erg rustig bleef. De roodharige vrouw probeerde Wicked te vangen, maar het dier was haar telkens te slim af. Uiteindelijk hebben Fauna, Lily en ik het paard omsingeld, waardoor hij nergens meer naartoe kon en ik in het zadel kon klimmen. Fauna hielp James het water uit te komen, en toen zagen we dat we eigenlijk een paard te kort kwamen. Dat betekende dat James maar achterop bij iemand moest. Om heel eerlijk te zijn, vertrouwde ik hem op dat moment eigenlijk niet meer met de paarden.
"Kom dan," had ik gezegd, terwijl zo beleefd mogelijk probeerde te blijven, want eigenlijk was ik best wel gefrustreerd, "Kom dan achterop bij Wicked."
De drijfnatte man liet dat zich geen twee keer vertellen. Waarschijnlijk had hij het koud en was bij bont en blauw, maar dat interesseerde mij niet echt. Ik wilde gewoon de paarden veilig terug naar stal brengen, maar ik kon James dar niet achterlaten, hoe dom hij dan ook was geweest.
Nadat James achterop bij mij op Wicked zat, waren we weer terug gereden. In het begin leek alles goed te gaan, maar toen begon Blacky een beetje vervelend te doen. Eerst bleef hij in een soort rare kronkels lopen, waarvan we geen flauw idee hadden wat dat betekende. Eerst hebben we hem genegeerd, maar dat leverde niets op, dus Fauna spoorde hem aan om weer wat harder te lopen. In dit snellere tempo kon hij de kronkels niet echt meer maken, en voor een klein stukje liep hij als een normaal paard. Daarna begon hij weer raar te doen. Blacky maakte een soort rare hupsjes, zijn hoeven gingen alle kanten op. Weer wisten we niet wat dit betekende, maar omdat Fauna wist dat Blacky wel zou zitten klieren, heeft ze er verder geen aandacht aan besteed.
Meteen toen we op stal kwamen, hebben we Blacky op de wei gezet, samen met Moony. Daarna hebben we een hartig woordje met James gesproken, maar hij leek er niet helemaal bij te zijn.
"Let niet op mijn man," zei Lily nog, "Hij is een idioot." Aan de ene kant konden we horen dat ze een grapje maken, maar aan de andere kant klonk haar stem wel gefrustreerd.
Fauna en ik hadden nog met een nerveuze grinnik gereageerd, en toen waren Lily en James weg gegaan. Nou ja, ze waren niet meer op het terrein, maar stonden nu net buiten het hek met elkaar te praten. Het leek heel geheimzinning, want ze praatten zachtjes, en Lily bleef maar om zich heen kijken. Fuana en ik hebben geprobeerd om, zonder achterdocht bij ze op te wekken, zo dicht bij mogelijk te komen. We waren wel erg nieuwsgierig naar wat ze te zeggen hadden, maar jammer genoeg praatten ze te zachtjes om ze te verstaan. Toch kreeg ik er wel een naar, knagend gevoel van dat er iets niet helemaal klopte. Ik had het idee dat Lily en James hier niet zomaar waren gekomen, maar dat ze hier iets van plan waren.
Maar wat had ze dan hierheen gebracht?
Reageer (1)
Eeeh ik weet het niet hoor iets van twee paarden die eigelijk twee mensen zijn en hun beste vrienden?
9 jaar geleden