Foto bij 029

Een week later zit ik samen met Lexi in een pub aan een glas cola. Het is vrijdag en de schoolweek is snel omgegaan. Lexi is vandaag begonnen met haar eerste stageopdracht en omdat ik zo trots op haar ben heb ik besloten haar op een drankje te trakteren.
Hoe was Oostenrijk eigenlijk?' Vraagt Lexi als ze haar glas weer op tafel zet.' 'Erg leuk. Ik heb gesnowboard en genoten van het weer en mijn familie.' Lieg ik. 'Had je ook een mooi hotel?' 'Ja een prachtig hotel, het was een vier sterren hotel en het was erg luxe. In de avond ging ik altijd met mijn zusje zwemmen terwijl onze moeder dan op de hotelkamer bleef om rustig een boek te lezen.´ ´Klinkt erg gezellig. Ben je geen leuke Oostenrijker tegen gekomen? Of heb je al een vriend?' Twijfelend schud ik mijn hoofd 'niks leuks tegen gekomen en nog steeds single.' 'Vind je dat niet jammer?' 'Nee hoor, ik steek al mijn tijd in school en mijn familie een vriendje is voor mij geen must have. Heb jij een vriend?' 'Nee niet meer, maar dat vind ik ook niet erg zo kan ik lekker losgaan met uitgaan. Misschien kunnen we vanavond wel samen uitgaan?' Ik schud mijn hoofd 'sorry ik kan niet ik ga vanavond naar de opnames van x-factor mijn zusje is helemaal gek van de nieuwe boyband stereo kicks en heeft kaartjes gewonnen.' 'Wat leuk! Veel plezier.' 'Dankjewel het zal wel goed komen denk ik.'

Twee uurtjes later maak ik de voordeur van ons huis achter me dicht. Meteen komt Jasmine de gang in gerend om me daarna om mijn nek te vliegen. 'Wat maakt jou nou zo vrolijk?' 'Niall appte me net dat jij en ik vanavond naar X-factor gaan! Hoe gaaf is dat?' 'Ontzettend gaaf zusje, maar is wist dat al lang. Ik had gisteren een skype gesprek met Harry en vertelde hem dat je zo'n grote fan bent van stereo kicks. Vanmorgen smste hij me dat we backstage kaartjes krijgen van Simon. Dus ga je maar snel klaarmaken want over een uurtje gaan we al.' Gillend rent Jasmine naar boven om zich klaar te maken terwijl ik doorloop naar de keuken. 'Hmm wat ruikt het hier lekker, wat heb je gemaakt mam?' 'Ik heb een appeltaart gemaakt. Wil je een stukje?' 'Ja lekker dankjewel, met slagroom hé' Mijn moeder knikt en snijdt een stuk taart af voor ons beide waarna ze er slagroom op spuit en een stuk voor me neerzet. 'Hoe was het in de pub met Lexi?' 'Ja wel gezellig. Ze vroeg of ik vanavond mee uit wil gaan omdat zij weer single is en ik in haar ogen ook. Gelukkig heb ik vanavond iets te doen maar ik kan haar niet iedere week vertellen dat ik wat te doen heb want dan denkt ze vast dat ik haar niet mag.' 'Maar jij hoeft toch niet perse een jongen te scoren?' 'Dat is wel waarom zij wilt gaan, zodat we beide een leuke jongen kunnen vinden.' 'Misschien kun je het hier beter met Harry over hebben. Misschien dat het management een oplossing weet.' 'Zoals?' 'Een nep vriendje?' 'Mam dat wil ik echt niet hoor! Ik zou het ook niet leuk vinden als ze Harry een nep vriendin zouden geven. Ik bel Harry morgen wel even ik moet nu gaan.' 'Is goed lieverd veel plezier.' Mijn moeder drukt een kus op mijn wang 'bedankt mam.'

Sorry voor het lange niet posten ik ga proberen vast vooruit te schrijven!
xx

Reageer (1)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen