Foto bij Elsa Inspired Manicure

Wat heb je nodig?
- 3 blauwe nagellakken
- Zwarte lak + penseel of een zwarte striper
- Paarse lak + penseel of een paarse striper
- Sterretjes
- Base- en topcoat
- Make-up-sponsje of wattenschijfjes

Hoe ga je te werk?
Je begint met een basecoat om je nagels te beschermen. Wanneer deze laag droog is, verf je jouw nagels in het lichtste blauw. Wanneer deze laag goed droog is, begin je met de overgangen te maken. Doorgaans zie je dat men dit doet met een make-up-sponsje, maar bij gebrek aan make-up-sponsjes op kot, gebruikte ik wattenschijfjes en dat werkte ook prima. Je doet dan lak op het schijfje en dept je nagel ermee tot je tevreden bent, en laat dit dan drogen. Met wattenschijfjes moet je wel oppassen dat je niet te lang met hetzelfde stukje dept, want dan begint het schijfje los te komen en krijg je stukjes wat op je nagels. Als laatste stap herhaal je dit met de donkerste kleur. Om dit af te werken, heb ik een laagje topcoat gebruikt zodat het zeker goed gemengd zou zijn.
Daarna begin je met de figuren van Elsa haar kroningsjurk. Met en zwarte striper, maak je 2 rechte lijnen die samenkomen onderaan je nagel. Dan trek je 2 krullende lijnen vanuit dat punt en ook 2 krullende lijnen bovenaan iedere lijn. Nu vul je de ruimte tussen deze krullen in met een streepje paars. Je werkt het hele design af door een streep of een diamantje te tekenen tussen de 2 rechte lijnen. De hele manicure werk je af door het gebruik van een topcoat.




Wat vind ik er zelf van?
Ik vind het best leuk, al had ik eerst gedacht aan een betere uitwerking van de figuren van Elsa's jurk. Die konden beter naar mijn mening. Ik vind het een leuk design voor zowel Frozen-, als niet-Frozen-liefhebbers. Iemand die de film ooit gezien heeft, herkent mogelijk de film erin, maar iemand die de film niet kent, kan het gewoon een leuk design vinden. Ondanks ik het leuk vind, zou ik dit design nooit opnieuw nemen.

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dit op je nagels willen?
Als je het zelf zouden uitproberen, mag je het me altijd eens laten zien!

Reageer (1)

  • HiIson

    Heel erg mooi!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen