Foto bij O3

Marie

Ik werd wakker geschud door iemand. Ik opende langzaam mijn ogen en zag Steffen die langs mijn bed stond. "Wakker worden slaapkop." ik keek op mijn wekker, 7 uur?! "Het is 7 uur gaaaaa weeeeg", zei ik met mijn paswakkerraakmenietaanpraatniettegenme-stem. Hij begon te lachen en ik hoorde zijn voetstappen die minder en minder geluid maakte. Yay he's gone. Ik hoorde weer voetstappen dichterbij komen en hoorde toen een harde geluid en ja.. Ik was nat. Ik schrok me te pletter en sprong snel uit bed. Het water was zo koud ik trilde helemaal. "You jerk", zei ik met een bibberende stem. Hij lachte. "Maak je nou maar klaar morning queen, kom daarna eten in de kantine", zei hij. Natuurlijk was het sarcastisch, 's morgens zag ik eruit zoals een zombie.

Ik had gedoucht, mijn kleren aangedaan en mijn haar en mijn makeup in orde gemaakt. Daarna ging ik naar de kantine. Ik was best wel laat dus toen de kantine deur uit het niks open ging keken veel mensen naar me. Ik liep gewoon alsof er niemand was door. Ik pakte een plaat met een bord, zette er brood en confituur op en op mijn plaat een glas met fruitsap. Ik keek rond en ja waar ga ik nu zitten? Ik voelde getik op mijn schouder en draaide me om. Het was Steffen, wauw wat een wonder. Zei ik droogjes in mijn gedachten. "Geen plaats om te zitten?", vroeg hij. Ik schudde mijn hoofd. I don't need your help!!!! Maar toch, zei ik dat niet, hij knikte zodat ik mee zou lopen met hem en dat deed ik. Hij zei iets tegen een werker in de kantine en meteen werd er een bankje met 2 stoelen neergelegd. We gingen allebei zitten. "Goed geslapen?", vroeg hij plagerig. Ik begon te lachen en hij lachte mee. "Vandaag gaan we dus zien in welke groep je zit. Heeft te maken met je vaardigheden en met je gave." ik knikte. "Nadat we dat te weten komen gaan we je kleding uitzoeken en daarna waar je slaapt." ik keek hem vragend aan. "Ik heb toch al een kamer?", vroeg ik. Hij schudde langzaam zijn hoofd,"nee, dat is gewoon voor in het begin, voor we weten in welke groep je zit." ik maakte een 'o' geluidje en vroeg hem toen wat het te maken had met mijn groep. "Jullie slapen allemaal in een grote ruimte. Ieder een eigen bed en een eigen kast. 1 ruimte voor de badkamer maar wel een jongens en meisjes kant. Niet dezelfde douches of wc's dus. Mijn ogen werden groter. "Waarom in dezelfde ruimte?", hij haalde zijn schouders op. "Prettiger voor de jongens", zei hij met een pervert glimlach en een knipoog voegde hij eraan. Ik rolde met mijn ogen en at verder.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen