Foto bij O1

Marie

Tranen verlieten mijn ogen, ruw veegde ik ze weg. Ik haalde diep adem en wendde nog een laatste blik op de foto. Mijn zus, Talia, als een Losivor. Een Losivor noemen ze iemand die anders is, iemand die een gave heeft of een hele zeldzame talent. Ze sluiten die mensen op in een andere wereld. Mijn zus had een gave. Ze was zó goed. En trots was ze ook. 10 jaar lang heb ik haar niet gezien... Ze is weggestuurd toen ik 8 was. Ze betekende zo veel voor me, nu nog steeds. Talia is een maand geleden overleden. Niet door ouderdom want ze was nog maar 28. De reden weten we niet. Mijn verdriet is nog groot maar met de hulp van mijn broer, Ramon en mijn lieve moeder lukt het me. Volgende week word ik 18. Dat betekent dat ik ook weggestuurd zal worden. Want ik heb ook een gave, dankzij Talia kan ik het heel goed. Ze heeft me veel geleerd voor ze weg moest. Ik en Talia zijn de enige met een gave in onze familie. Mijn broer blijft dus hier. Mijn papa hadden ze toen hij 30 was meegenomen, want toen begon het allemaal. Hij had het ook. Nu komen ze 1 dag na je 18 word je halen omdat je gave dan gaat opgroeien. Je word sterker, krachtiger. Dat is dus ook waarom we naar een andere wereld overgeplaatst worden. Zodat we hier niks kunnen doen, ookal heeft niemand slechte bedoelingen gehad, ze plaatsen ons toch over. Wat er daar met ons zal gebeuren weet ik niet. Ik ga mijn mama en mijn broer wel heel erg missen, dat is zeker.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen