'Leanansidhe! Leanansidhe!' Iedereen schreeuwt het. De burgemeester heeft er geen grip meer op.
'Op de stapel! Op de stapel!' Iedereen roept het in koor. Meteen grijpt een burger haar vast en wordt ze op de stapel gesleurd. Het vuur wordt aangestoken en het enige wat van haar rest is het hoopje as dat samengesmolten is in het hout.
Verstijfd kijken de burgers toe. Dashner sprint naar voren, in het vuur. Voordat het vuur zijn/haar huid verband roept hij: 'Het spijt me!' En er blijft niets meer over van het lichaam. Het heeft zich samengevoegd met dat van Leanansidhe.
Meteen zet Involved een stap vooruit. Trots meldt ze: 'Beste burgers van Wakkerdam. Ik. De heks. Heb nog een drankje over, om namelijk een iemand te vermoorden. Ik heb een paar nachten terug Rotkat gered van de dood. Nu, wil ik mijn tweede drankje gebruiken om Caraphernelia te doden. De heks spreekt een spreuk uit en meteen valt Caraphernelia dood neer.
De burgers kijken verschrikt op en zien daar, het dode lichaam van Caraphernelia, een onschuldige burger.
Involved staat vol verbazing toe te kijken. 'Ik, ik dacht dat, dat ik vorige nacht Caraphernelia zag rennen.. Ik, het was.. Ik ..'
'Ik meende vorige nacht anders ook wel Caraphernelia te herkennen,' voegt een andere burger toe.
'Neen, Caraphernelia heeft toch nog een tweelingbroer?' Allen draaien zich om naar een persoon.
'Ja, inderdaad!' Involved staart de laatste weerwolf aan. Hij kijkt angstig om zich heen, niet wetende wat te doen. Hij kan maar een ding doen. Vluchten uit Wakkerdam. Voor altijd. Dat is de enige manier om dit te overleven.
Meteen zet hij het op het lopen, hij vlucht het dichtst bijzijnde bos in, de boze menigte achter zich aan lopend. Als de wolf dan ruim twee kilometer voorop zit, geeft het volk op.
Involved roept nog: 'Als je maar ook een keer weer keert, ik zal je pakken, Anthroopos!'

••••

Zo lieve deelnemers! Dit was onze wvw wedstrijd. Jammer van het einde, sorry dat we de wedstrijd niet konden afronden. Iedereen weet nu wie wie is. Hieronder staat een lijst van alle nog overlevende, de winnaars van deze wvw wedstrijd.
Geef zo nog een daverend applaus:

De burgers, dankjewel voor jullie inzet! Jullie hebben altijd enthousiast meegestemd, actief gereageerd en waren geweldige deelnemers!
- Rotkat
- Verlac
- Rawen

De heks, het was fantastisch jou in het spel te hebben. Altijd actief meegestemd en en gereageerd.
- Involved

De laatste overlevende weerwolf! Proficiat! Je hebt geweldig sluw gespeeld, zeker op het einde. Zachtjes de schuld op iemand anders steken!
- Anthroopos

Maar ook bedankt aan alle doden!
Burgers:
- Solise
- Dashner
- Lashy
- Caraphernelia
- mette3
- Vastly
- Aspen
- xxRiRixx
- Fabrizio
- Cresseyde
- Floreal
- Leanansidhe

Sletten:
- Reus
- Groot
- Please_Charon

Jager:
- Elrohir

Ziener:
- Frantastic

Cupido:
- Foreverx

Koppeltjes:
- Fabrizio + Solise
- Reus + Bite
- Tricksters + Mette3

Weerwolven:
- Tricksters
- Bite
- Perhonen
- Pabu

Reageer (3)

  • Jouska

    Involved je hebt me gered!!!! Dankje!!
    Hahaha, ik verdacht Anthroopos en wilde de volgende keer de stemmen op hem richten.

    Jammer dat de wedstrijd nu is afgelopen...

    1 decennium geleden
  • Emeldir

    Ah, ik dacht echt Involved :(

    1 decennium geleden
  • narcissus

    Echt jammer dat de wedstrijd is afgelopen!

    Het was heel leuk! Zeker omdat ik de laatste weerwolf ben (':

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen