Ohnee! Ik heb me verbrand!
Wat is er gebeurd?
Eind augustus heb ik me verbrand tijdens het koken. Tijdens het koken kreeg ik kokend vet over mijn hand. Een tweedegraadswonde was het resultaat. Tijdens de hele maand augustus deed ik vakantiewerk in een conservenfabriek en het handenwerk was niet goed voor mijn brandwonde want mijn blaasjes gingen steeds weer open en de blauwe voedingspleisters zijn niet zo stevig als gedacht. (Vakantiewerk was trouwens ook niet goed voor mijn nagels, maar je moet eenmaal wat over hebben voor de centjes.)
Naast de pijn vond ik dit enorm erg omdat mijn handen altijd mijn visitekaartje zijn. Ik heb altijd propere nagels, een degelijke manicure en mooie gehydrateerde handen. Ik sta op mijn armen en benen vol met littekens van afgelopen zomer en die maken me veel minder uit dan mijn hand. Ik vond het zo jammer dat mijn perfecte handjes (vind ik dan toch ) even naar de vaantjes zouden zijn.
Genezingsproces na 1,5 maanden:
Na anderhalve maand ziet mijn brandwonde er al veel mooier uit. Het genas mooi en liet enkel een lichtere plek na. De plek zelf had verschillende soorten lichtere huidskleur en dat kwam omdat bepaalde delen zwaarder verbrand waren dan andere stukjes.
Ondertussen zit het genezingsproces op bijna 2,5 maanden en ik ben heel tevreden van het genezingsproces. De lichtere stukjes zijn nog steeds licht, maar al veel minder opvallend. Dat kan mogelijk ook komen omdat ik veel buiten sport en het de laatste paar keren heel mooi weer was steeds. Ik vermoed dat het daardoor een beetje gebruind is.
Wanneer er kunstmatig licht is, zie je een roos vlekje tegenover de gewone huid, maar het is niet zo opvallend. Dus ik ben tevreden. Als het zo verder blijft genezen, vermoed ik dat binnenkort je er amper tot niets meer van ziet. Dat zou me echt blij maken!
Hebben jullie je handen al eens verbrand?
Reageer (1)
Wat vervelend van je hand.
1 decennium geledenIk heb mijn handen wel een paar keer heel licht verbrand, maar als zevenjarige ben ik een keer uitgegleden in de keuken waardoor ik met mijn rechterarm op de warme pannenkoekenplaat terecht kwam en dus een tweedegraads had opgelopen.