'Calanthe Midler?' roept de leider over het dek heen.
'Over here,' ik zwaai met mijn hand en de leider knikt goedkeurend.
'Do you Know your Family?' vraagt hij met een glimlach en ik knik gelijk.
'Good, Sarah Des,' er wordt ja gegilt en ik draai om in de richting van het geluid. Een meisje met bruin haar net iets ouder dan mij. Dezelfde vraag die aan mij gesteld werd volgt en ook zij weet haar verblijf plek al.
'Okay then everybody is here now I want to ask you guys to be here again in 6 hours you will hear what we going to do next then,' zegt hij met een glimlach en vervolgt zijn preek door te zeggen dat we mogen gaan. Ik pak mijn mobiel en zie dat ik gebeld word door een onbekend nummer.
'Hello, you speak with Calanthe Midler. Who do I speak with?'
'Oja Engels. Ehm Hello, you speak with Nils Käller,' zijn engels is krakerig maar wat hij aan het begin zei begreep ik ook.
'Oh, are one of the sons of Bettina Käller?' vraag ik terwijl ik naar het binnendek loop als het net als ik het dek binnen stap in regen uit barst.
'Yes I'm her youngest son. But I can you because I want to ask you if you want to go with me to a rehearsal?' hij heeft gelukkig geen gebrekkerig Engels.
'I would love to go with you to a rehearsal but may I ask you want kind of rehearsal are we going to?' ik ga zitten op een plekje in de hoek en krijg een kop warme thee met melk en suiker aangereikt.
'Where going to the rehearsal of my band called Mainstreet,' ik neem een nipje van mijn thee die nog hartstikke warm is.
'I feel honoured to go with you on the rehearsal,' zeg ik met een glimlach.
'Oh and maybe its smart to put on something warms its very cold here,' zegt hij en ik kijk even naar mijn blote armen misschien is iets warmers inderdaad geen slecht idee.
'Thank you for the tip I will see you in 6 hours then,' zeg ik met een glimlach.
'See you in 6 hours. Bye,' de piep toon laat me weten dat hij heft opgehangen en ik kan niks anders doen dan met een zucht mijn mobiel weg steken in mijn tas.
'Hey do you mind if we come sitting by you?' Sarah staat bij de tafel samen met een vrij lange jongen die volgens mij Naill heten.
'No of course not,' zeg ik met een glimlach en pak mijn grote mok thee.
'Don't you have it very cold?' vraagt Naill verbaast.
'Yes I do have it very cold so I think that I better can change clothes,' zeg ik en zet mijn kop thee op tafel.
'Do you come back?' vraagt Sarah bang dat ze weg jaagd.
'Yes I will come back I go only changes my clothes,' zeg ik met een glimlach en pak mijn rugzak.
'Good I thought we chased you,'zegt ze en ik grinnik.
'I go changes my clothes now,' zeg ik met een glimlach en loop naar het dichtstbijzijnde toilet. Waar ik me op sluit in een hokje en mijn kleren en schoenen uit mijn tas pak.

      'I'm back again,' zeg ik met een glimlach en ga naast Sarah aan de tafel zitten.

      'Do you both want a kop of tea?' vraagt Naill en Sarah en ik knikken beide. 'Do you have anything in it?'
'I always have milk and sugar in it,' zeg ik met een glimlach.
'Me to,' zegt Sarah met een glimlach.
'So how old are you?' vraag ik en draai me half naar haar om terwijl Naill de thee gaat halen.
'I'm 17 years old but that's just because yesterday was my birthday,' zegt ze met een glimlach.
'Haha I'm 16 but will turn out 17 in a couple of months,' ik glimlach en krijg een kop thee voor mij neer gezet.
'Thank you Naill do you guys know each other already for a longer time?'
'He's my best friend we already know each other from or second year on the lower school,' zegt ze met een glimlach en pakt haar kop thee aan.
'That's a long time,' zeg ik met een glimlach terwijl Naill tegenover ons plaats neemt.
'Yes a very long time but tell us do you have a best friend?' vraagt Naill en neemt een slok van zijn eigen drinken.
'I don't really have a best friend. I don't have any friends. We changes or home a lot but now we have a permanent home in London,' vertel ik met een glimlach en sluit mijn handen om de mok heen.
'Oh we didn't know that but now you have us we live in London to not for this seven months but normally we live there,' zeggen Naill en Sarah in koor.
'Thanks guys,' zeg ik met een glimlach en wordt door Sarah in een knuffel getrokken.
'Come on we need to go to the deck for another check up,' zegt Naill en haalt Sarah van me af.
'I hate check ups can't he come in here its cold outside,' mompel ik en Naill slaat lachend zijn arm om mijn nek.
'Haha yes that's true but I think we really need to so come on,' zegt hij lachend als ook Sarah eindelijk op staat van de bank.
'Okay guys we're in the Netherlands in five minutes so preparer yourself in five minutes you will meet your family,' zegt de leider met een glimlach.
'Oh no were do your family's live?' vraag ik als we meer op onze plek zitten.
'Almere and Enschede he goes to Enschede I'm going to Almere,' zegt Sarah en ik knik. 'And you go to?'
'Amsterdam the famous city,' zeg ik lachend.
'OMG I always wanted to go to Amsterdam your a lucky girl,' zegt Naill gelijk.
'I know I'm a lucky girl and tomorrow I go to rehearsal of a band,' zeg ik lachend.
'Lucky girl but now we need to say later because we're in the Netherlands,' zegt Sarah met een glimlach als we zijn aangemeerd.
'Then I'll see you guys later I guess,' zeg ik met een glimlach pak mijn tas en samen met Sarah en Naill lopen we de boot af.
'See you later,' zeggen Sarah en Naill met een glimlach.
'See you later guys bye,' zeg ik met een glimlachend loop naar het bordje met mijn naam er op.
'Jij moet Calanthe Midler zijn,' zegt Bettina met een glimlach.
'Mam ze is Engels waarschijnlijk verstaat ze ons niet eens,' zegt een jongen met bruin haar van ik schat 1.80, 16 a 17. Mijn vermoede Nils Käller.
'Oh I do understand you I studied Dutch from eight years I graduate in Dutch,' zeg ik met een glimlach.
'Nils Calanthe is hier om haar Nederlands beter te leren en de taal te kunnen spreken. Maar wij kunnen gewoon Nederlands praten ze begrijpt ons gewoon dus geen stress dat je Engels moet praten,' zegt zijn moeder met een glimlach. Mijn vermoede was goed het is inderdaad Nils.
'Kunnen we gaan je zal wel moe zijn na 6 en een half uur op die boot,' zegt Nils en wijst naar de auto achter hun. Ik knik en voor ik mijn koffers kan pakken heeft Nils de hendels al gepakt en trekt mijn twee legerkleurige koffers naar de achterbak.
'Uh Thanks I think,' zeg ik als hij na dat hij mijn koffers in de kofferbak heeft gelegd.
'Ga zitten,' zegt hij met een glimlach. Ik glimlach naar hem en ga op de achterbank zitten. Hij loopt om komt naast me op de achterbank zitten.
'Mam de jongens komen vanavond. Stijn bleef toch bij zijn vrienden slapen?' vraagt Nils gelijk als zijn moeder de auto start.
'Ja Nils Stijn blijft daar slapen. Calanthe slaapt op haar kamer en de jongens bij jou op de kamer,' zegt zijn moeder met een glimlach als we de snelweg op rijden.
'Do I get an own room?' vraag ik verbaast.
'Yep, o en sorry dat de jongens er vanavond ook al zijn we hadden dit al eerder afgesproken,' verteld Nils met een verontschuldigende blik.
'Don't mind life goes on. I have to call my mom tonight so I won't mind you doing other things with you friends,' zeg ik met een glimlach.

Reageer (1)

  • lancyduif

    leuk hoofdstuk!! Snel verder

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen