Het opgezweepte volk roept als een horde beesten door elkaar. Je kan amper jezelf horen denken.
'Ik eis stilte,' buldert de burgemeester over het volk. Hij is inmiddels al op het podium gaan staan zodat hij een mooi overzicht heeft van de stad. Meteen weerklinkt stilte, niemand durft iets te zeggen.
Toen er plots uit het niets een stem klinkt: 'De zus van de ziener heeft zonet zelfmoord gepleegd.'
Meteen is het volk in alle staten.
'Nee mijn Disclaimer!' Dit was de stem van de dochter van Disclaimer. Meteen steekt Mette3 een mes door haar eigen hart.
De burgers staan versteld van het schouwspel. Twee dode lichamen liggen op het dorpsplein, er gebeurt niets. De lichamen blijven liggen, geen enkele beweging.
'Ik, ik denk. Dat.. Er zonet weer twee onschuldige burgers dood zijn.' De burgemeester is in alle staten. 'Wie denken jullie dat een weerwolf is? Hè! Ik ben het zat, we moeten heel de kolonie uitroeien en wel snel. Anders gaat dit dorp uitsterven. Dus wie moet er op de stapel?'
De mensen zijn even stil, maar beseffen de situatie: er moet iemand op de stapel.
Meteen klinkt er Involved, maar die naam wordt snel veranderd door Pabu.
Na lang geroep wordt Pabu het podium opgesleurd.
'Nee, wacht. Ik ben onschuldig, geloof mij.' Maar niemand luistert.
De burgemeester bindt Pabu vast aan de brandpaal en vraagt: 'Nog een laatste wens?'
Waarop Pabu heftig knikt en zegt: 'Stik.'
Er wordt meteen boe geroepen en het vuur wordt aangestoken.
Pabu is dood. Maar er zijn duidelijk resten van vacht te zien. Hij was weerwolf.
'Nee, Pabu. Nee!' Het gesnik van Perhonen weergalmt over het hele plein, niet wetend dat zij zichzelf aan het verraden is.
De burgers vinden het verdacht en met toestemming van de burgemeester wordt zij ook op het nog brandende vuur geworpen.
Hun veronderstelling was juist. Perhonen is weerwolf. Een weerwolven stel is gedood.
Met deze overwinning gaan de mensen weer naar huis. Niet wetend dat de wolven nu harder dan ooit wraak zullen nemen.
Die avond komen de laatste twee resterende wolven aan in de stad. Ze hebben de hele dag rondgedoold in het bos, op zoek naar eten.
Ze hebben drie konijnen gevangen, duidelijk niet genoeg. Ze hebben zin in meer.
Hongerig lopen ze het plein op, waar Disclaimer en Mette3 hun doodskist klaarligt voor morgen. De begrafenis.
Meteen wanneer Wayward dat ziet, breekt haar hart in duizend stukken. De weerwolf met het mensenhart. Het is pijnlijk een geliefde te verliezen en ze valt dood neer. Naast de kist van haar geliefde.
Angstig kijkt de laatste weerwolf om zich heen, deze avond ga ik alleen op pad.

Laatste weerwolf, overleg met jezelf en stuur het slachtoffer via pb.
Heks wordt later ingelicht, maar mag niemand meer tot leven wekken, ze heeft wel nog een drankje voor iemand te doden.

Reageer (2)

  • Value

    Hahaha :3 & Oops sorry, ik pas het aan ^^

    1 decennium geleden
  • Aire

    NOOOOOOOOO!
    Lol, damn you all. Ik ben trouwens een meisje (er staat ''hij''). Go laatste weerwolf!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen