Er was eens, in een ver, ver rijk, een lief klein luipaardje die de wereld aan het ontdekken was. Hij rende de hele dag door de straten van de drukke stad, en als hij de straat over wilde steken moest hij héél goed uitkijken, want hij durfde niet over de zebrapaden te lopen! Het luipaardje dacht namelijk dat zebrapaden echt van zebra's waren gemaakt en hij wilde die arme zebra's geen pijn doen. Dus rende het luipaardje dwars over straat, tussen alle auto's en bussen door. Zo riskeerde hij elke keer zijn leven!
Tot hij op een dag een zebra zag lopen, op het zebrapad nog wel! Het luipaardje schrok zich een hoedje en riep: 'oh, meneer! Dat is een zebrapad! Kijk uit!' De zebra moest lachen en zei: 'Gek luipaardje, als ik op het zebrapad loop hoef ik toch juist minder uit te kijken?'. Het luitpaardje dacht even na en zei toen: 'Maar... Loopt u dan niet op uw familie?'. Daarop moest de zebra nog veel harder lachen. Het duurde daardoor een tijdje voordat hij kon uitleggen dat zebrapaden helemaal niet van zebra's worden gemaakt, maar gewoon van verf.
Het luipaardje keek eens goed en verdraaid! Hij zag een verschil tussen de zebra en het zebrapad! De strepen van de zebra waren veel dunner en sierlijker, die van het zebrapad waren dik en recht. En het zebrapad was ook veel groter dan de zebra was. Eigenlijk leek het zebrapad helemaal niet op de zebra! Dus kon het luipaardje voortaan gewoon over de zebrapaden lopen en veilig oversteken. En zo kon hij veilig de hele wereld ontdekken en leefde hij nog lang
en gelukkig.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen