Of ik geslapen heb? Nauwelijks. Vanochtend werd ik met een enorm zenuwachtig gevoel wakker, ik weet totaal niet wat ik moet verwachten van de wedstrijd. Ik ben niet zenuwachtig om de wedstrijd, dat zal me een worst wezen eerlijk gezegd, maar ik heb gewoon geen idee hoe alles daar gaat en wat ik daar in mijn eentje moet doen. Zou Viktor me eigenlijk kunnen zien? Nee het is vast veel te groot. Zou Kate mee mogen? Ik besluit Viktor maar gewoon te appen, ik durf eigenlijk niet eens alleen.
Goedemorgen, lekker geslapen? Ik heb even een vraagje over vanmiddag, mag ik Kate meenemen naar de wedstrijd?

Ik kleed me aan en doe wat make up op, wat moet ik eigenlijk aan naar een voetbalwedstrijd? Ik zoek naar de term voetbalvrouw op Google en bekijk de plaatjes van hoe de vrouwen gekleed zijn, ik voel me behoorlijk dom dat ik dit opzoek, maar ja niemand hoeft het te weten. Al snel kom ik tot de conclusie dat ik me niet zo ga kleden als de meeste voetbalvrouwen, die zien er uit alsof ze elk moment een fotoshoot kunnen hebben. Mijn telefoon trilt en ik voel me betrapt, snel sluit ik internet af.

Goedemorgen mooierd, ik heb heerlijk geslapen en jij? Tuurlijk mag dat, had al zo'n gevoel dat je dat misschien fijner zou vinden! Als jullie dan om vier uur bij de ingang van het spelershome kunnen zijn, ik heb jullie namen dan doorgegeven en dan mogen jullie doorlopen. Heb nog een cadeautje voor je namelijk!

Een cadeautje? Nu al? Wat zou het zijn? Ik ga eerst Kate maar eens bellen, straks kan ze helemaal niet mee. Terwijl ik haar bel trek ik ondertussen allemaal kleren uit mijn kast, maar ik heb geen idee wat ik aan moet. Kate kan gelukkig mee en komt zo naar me toe, ik had haar natuurlijk gisteravond na de date alles al kn detail verteld dus dat we nu een relatie hebben weet ze al. Het is toch veel sneller gegaan dan ik wilde en had verwacht, maar misschien is dit wel beter, nu weten we in ieder geval wat we aan elkaar hebben.
"Zwarte skinny dan maar?" mompel ik tegen mezelf. Ik besluit er een mooi wit truitje boven te doen en simpele witte Allstars aan te trekken. Ik ga naar beneden en op dat moment komt Kate ook binnenstormen, zij heeft duidelijk een ander idee bij het kleden voor een voetbalwedstrijd.
"Hey Kate, eet je mee zo? vraagt mam die bezig is met soep te maken.
"Oh lekker, graag," zegt ze enthousiast. Ze geeft me een knuffel en bekijkt me dan van top tot teen.
"Dus zo ga jij naar een voetbalwedstrijd?" vraagt Kate. Mijn moeder draait zich verbaasd om.
"Waar gaan jullie heen? Zijn jullie afgelopen keer soms verliefd geworden op een voetballer?" vraagt mam lachend.
"Zoiets ja," antwoordt Kate terwijl ze me met een grote lach aan kijkt.
"Maar ja, ik trek dit aan," beantwoord ik haar vraag van eerder.
"Wil je niet en wat meer sexy look?" Ik schud mijn hoofd.
"Daar vallen voetballers meestal wel voor," zegt mam dan.
"Nou, dat is dan jammer." Ik raak een beetje geïrriteerd, laat me toch lekker aantrekken wat ik zelf wil. Mam zet het eten op tafel en al snel zitten we te eten.
"Vertel een was meer over die voetballer."
"Nee, waarom?" antwoord ik.
"Omdat ik je moeder ben en ik nieuwsgierig ben."
"Er valt niks te vertellen." Mam haalt haar schouders op en eet zwijgend verder.
"Kom, we gaan maar boven," zeg ik tegen Kate als ik mijn eten op heb.
"Het was lekker," zegt Kate tegen mam voordat ze met mee meeloopt naar boven.
"Ben je zenuwachtig of zo? Je bent echt buitengewoon gezellig," zegt ze sarcastisch.
"Sorry, ja ik ben zenuwachtig." Ik ga op mijn bed liggen en voel Kate er naast ploffen.
"Vertel alles van gisteravond nog eens!" beveelt ze me enthousiast. Ik lach en begin bij het begin.
"Oh ik ben zo blij voor je! Echt zo leuk dit!" Kate springt op en maakt een vreugdedansje, ik moet lachen, gek mens toch ook.
"Zullen we anders zo die kant op gaan? Zijn we in ieder geval niet te laat," stelt Kate voor. Ik knik en pak mijn tas, doe snel nog een beetje parfum op en haal mijn hand door mij haar, ik zie er best leuk uit vandaag, al zeg ik het zelf.

Eenmaal bij de ArenA aangekomen kijk ik mijn ogen uit, wat een drukte. Tuurlijk had ik de ArenA wel eens gezien, maar dat is dan ook gelijk alles.
"Waar moeten we heen?"
"Het spelershome of zo," antwoord ik schouderophalend.
"We vragen het wel aan die meneer daar," zegt Kate terwijl ze wijst naar een beveiliger.
"Het spelershome? Daar mogen jullie echt niet in hoor, leuk geprobeerd." De beveiliger lacht en richt zich dan weer op de menigte.
"Wel. We mogen wel naar binnen, dus zeg maar gewoon waar het is," zegt Kate met haar grote mond.
"Als je er naar binnen zou mogen, zou je ook weten waar het is." Kate zucht hardop en trekt me mee bij de beveiliger vandaan.
"We zoeken het zelf wel," zegt ze vastbesloten. Na een tijdje lopen en uitleg te hebben gekregen van een aardigere beveiliger staan we dan eindelijk voor de ingang. We vertellen onze namen en worden zonder problemen naar binnen gelaten. Het is net iets voor vier, wat een timing.
"Hé," zegt Viktor terwijl hij aan komt lopen, hij geeft me voorzichtig een kus op mijn wang. Hij ziet er best sexy uit in sportkleding.
"Leuk dat jullie er zijn, hebben jullie er zin in?" Kate knikt enthousiast, ik doe maar mee.
"De wedstrijd begint nog niet, dus jullie kunnen hier wel gewoon wat drinken bestellen, ik betaal wel." Hij lacht en kijkt me aan.
"Ik betaal zelf wel," zeg ik dan. Viktor kijkt me een beetje ongemakkelijk aan maar knikt dan terwijl hij weer een lach op zijn gezicht tovert.
"Hier, ik heb ook nog wat voor je," zegt hij en hij pakt het shirt dat hij net op een tafel legde. Ik bekijk het shirt, er staat Fischer achterop. Ik moet lachen, ik heb niks met voetbal, maar dit vind ik wel schattig.
"Doe eens aan!" zegt hij vrolijk. Ik trek het aan en Viktor knikt goedkeurend.
"Dan moet je die maar aanhouden vandaag," zegt Kate lachend, wetend dat ik best lang na heb gedacht over wat ik aan moest trekken.
"Ja, wel doen, staat je mooi!" zegt Viktor. Ik lach en haal mijn schouders op.
"Prima."
"Ik moet nu weg, zie ik je na de wedstrijd? Gewoon weer hier." Ik knik en lach, ik begin er nu toch wel meer zin in te krijgen.
"Ja, succes!"
"Dank je, tot straks." Hij geeft me snel een kus en rent dan weg, die had echt haast.


Sorry dat het zo verschrikkelijk lang heeft geduurd, ben begonnen met een studie en moet daarnaast heel veel sporten dus heb niet zoveel tijd meer. Maar wanneer ik tijd en zin heb zal ik weer schrijven, in ieder geval bedankt voor de reacties, echt heel erg leuk om te weten dat jullie mijn verhaal wel leuk vinden!

Reageer (12)


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen