Het was een mooie zomerse ochtend zoals gewoonlijk. We liepen hand in hand over het strand heen. We konden nog net een de zon op zien gaan. Dat was echt prachtig om te zien. De zon was een beetje oranje en ook een beetje geel maar ook zag ik de kleur roze erin voor komen. Heel apart natuurlijk want de zon is niet roze. En toch zag ik ook een roze gloed in. We liepen rustig verder. Ik hoorde zachtjes de golven heen en weer gaan. Ik had mijn slippers al uitgetrokken dus liep ik half in het water. Wat een heerlijk gevoel geeft mij dat. En heel koud was het water ook niet. We kwamen al snel aan bij een klein tentje op een pier boven het water. We liepen nog steeds hand in hand lopend de trap op. Ondertussen had ik allang mijn slippers weer aan getrokken. Voorzichtig liepen we naar binnen. We begroette de bar man en ik hoorde hem vragen of we bij het raam wilde plaats nemen want dat was het enige tafeltje dat nog over was. Het was best druk hier voor een normale ochtend. We liepen naar het kleine tafeltje bij het raam. Hij hield mijn stoel naar achter zodat ik kon gaan zitten. Zodra ik zat schuifde hij mijn stoel aan en nam hij zelf ook plaats tegenover mij. Er stond een heel schattig klein bloemen kransje op de tafel en peper en zout ook stond er een klein omhuld met kristallen glaasje waar een kaarsje in zat. We zaten nu ongeveer 2 minuten te kijken in de kaart wat we wilde bestellen. Al gauw kwam de ober naar ons toe. Hij vroeg wat we wilde drinken dus zij ik dat ik een thee wilde en hij wilde graag een koffie met room. De ober had het genoteerd en vroeg of we al hadden besloten wat we wilde eten. Natuurlijk hadden we dat ook al bedacht. Ik wilde graag een omelet met spek en hij wilde het zelfde maar dan met kaas en ham. Na een paar minuten kregen we ons drinken en ondertussen waren we gezellig aan het kletsen met elkaar over wat er aankomend weekend zou gaan gebeuren. Want dan was het tenslotte mijn verjaardag. Ik zou zaterdag eindelijk 18 worden. Eindelijk volwassen! Hij was zelf al 19 en ik nu nog steeds 17. Maar daar gaat verandering in komen. Na een tijdje te hebben gepraat over mijn feestje en over de gasten die ik zou gaan uitnodigen kregen we ons ontbijtje eindelijk. Het eten hier is altijd zo heerlijk dat ik bij de eerste hap van mijn omelet meteen kriebels in mijn buik kreeg. En ik geloof dat hij ook kriebels kreeg bij zijn eerste hap. We zaten in stilte onze omelet op te eten. Die nog steeds heerlijk was! Nadat we allebei klaar waren met ons eten en drinken vroegen we om de rekening. En gingen we er weer vandoor. We moesten nog zoveel doen. Met z’n tweeën liepen we weer terug over het strand naar de auto. Eindelijk aangekomen bij de auto klikte hij op het knopje zodat de deur open zou gaan. Hij deed net als een echte gentleman de deur voor me open en wachtte tot ik goed zat. Hij deed de deur dicht en liep naar de andere kant van de auto. Hij ging zitten en gaf me een kus om me wang. Ik glimlachte zachtjes en keek hem aan. Ik fluisterde in zijn oor “ik hou van je” hij begon meteen te blozen. Waardoor ik meteen grinnikte. Ik hoorde hem de motor starten en we reden weg.

Onderweg naar de stad, Veel winkels komen voorbij. De H&M, The Sting, Mac donalds, Van alles dus.
Al snel stoppen we. En staan we stil voor een stoplicht. Hij staat op rood. Tijdens onze rit naar huis zeiden we niet zo veel tegen elkaar. Deze stiltes zijn altijd zo fijn. Bijna thuis begon hij wat te vertellen. Het ging over volgend weekend. Hij zei iets over ver weg ergens heen. En dat hij dat graag wilde. Maar ik begreep er vrij weinig van. Hij wilde dus een weekendje weg met mij het weekend na mijn verjaardag? Maar waarom zo ineens? Wel een heel leuk idee natuurlijk. Ik vroeg me alleen af waarheen hij me zou nemen. Hij hield verder zijn mond hierover. En dat deed ik maar ook. Ik zag het vanzelf wel.
Een paar minuten later kwamen we aan bij mijn huis. Hij zij me gedag met een kus op me wang en zij dat hij van mij hield en dat we elkaar snel weer zouden zien. En ik zij hem ook gedag. Ik pakte me tas en zocht naar mijn sleutels die ik niet kon vinden. Dus belde ik maar aan kijken of een van mijn huis genootjes thuis waren. En gelukkig deed Pip de deur voor mij open. En ik liep samen met haar naar binnen.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen