Ik blijf in de deuropening staan en kijk het meisje aan. Het meisje staat op en stelt zich voor als Grace. Ze heeft lang middenbruin haar, grijs blauwe ogen en een blanke huid. Ze gaat weer op het bed zitten en ik besluit op de grond te gaan zitten, aangezien ik geen zin had om te blijven staan. Grace begint met praten. 'Je moet zometeen op gaan treden en ik moet je eerst een paar danspassen gaan leren.' 'Huh? Hoezo optreden? Ik ga echt niet optreden! En ik kan ook helemaal niet dansen!' roep ik meteen. Ik hoor Grace zuchten. 'Je zult wel moeten, ze krijgen toch wel hun zin. Ik ga je gewoon wat danspassen leren en voor de rest hoef je alleen maar op het podium te gaan staan. Gewoon je verstand op 0 zetten.' vertelt ze me. Deze keer zucht ik, maar ik knik toch. Ze staat op en ik zie dat ze een speaker pakt die ze aansluit op een MP3 speler. Even later hoor ik zachte muziek. Ze begint met het uitleggen van een paar danspasjes. Het zijn nogal sexy dansjes.. De basis pasjes heb ik inmiddels onder de knie, dus het begin van het dansje kan ik al. Het dansje wordt nog sexier en ik moet ook mijn jurkje uitdoen. Gelukkig hoef ik mijn lingerie niet uit te trekken. Na ongeveer 30 minuten heb ik het hele dansje onder de knie. Ik trek het jurkje weer aan en ga op het bed zitten. Grace zet de speaker en de MP3 speler weer in de kast. Ik zie dat ze met een tasje en schoenen terug komt lopen en zich naast me op het bed neerzet. 'Hier, deze laarzen zijn jouw maat, die kan je zometeen aan doen. Ik moet ook nog even wat extra make-up bij je opdoen en ik ga je haar stijlen.' vertelt ze me. Ik knik. Ze begint met mijn make-up. Ze doet nog heftige oogschaduw bij me op, nepwimpers en rode lippenstift. De rest van mijn make-up vond ze al goed genoeg. Nu moet ze mijn haar nog stijlen. Ik heb opzich redelijk stijl haar, een beetje slag. Grace stopt de stijltang in het stopcontact en ze begint met het stijlen van mijn haar. Aangezien mijn haar dus al redelijk stijl is, is ze hier al binnen 10 minuten klaar mee. Ze stopt de spullen weer terug in kast en komt met nóg meer aangelopen. 'Ik was nog een paar dingetjes vergeten.' Ze sprayt me van top tot teen onder met parfum en deo. Als laatste stopt ze een pepermuntje in mijn mond. 'Klaar!' en ze zet het weer in haar kast. Ik doe de hakken aan die ze me eerder al had gegeven en sta op. Ik bekijk mezelf in een spiegel die in de kamer hangt. Ik zie eruit als een echte slet. Ik wou dit echt niet doen, maar ik wil mezelf ook niet voor schut zetten op dat podium. Ik begin al zenuwen in mijn buik te krijgen, ik wordt er misselijk van. 'We moeten nog even wachten tot de jongens je komen halen.' zegt Grace. Ik besluit maar weer op het bed te gaan zitten en nog snel bespreken we alle pasjes. We worden verbroken door een jongen die in de deuropening staat. Het is dezelfde jongen die eerder met mij en Liam al naar boven liep en me deze kamer in leed. 'Kom maar mee.' zegt hij. Ik sta op en ik kijk nog snel even om naar Grace. Ze geeft me een glimlach en een bemoedigend knikje. Ik glimlach bang terug en loop met de jongen mee naar beneden. We lopen naar de achterkant van het podium toe, bij een trapje die het podium op leidt. 'Je weet wat je moet doen hé?' zegt de jongen. Hij duwt me richting de trap en geeft me nog snel een klap op mijn kont. Ik ga er niet op in en ik loop trillend het trappetje op. Beide voeten zet ik op het podium. Ik neem nog even een diepe hap lucht en ik kijk op. Ik hoor de muziek aangaan. De spotlights richten zich op mij.

Reageer (1)

  • xBL_Tx

    Snel verder :)

    9 jaar geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen