“Bo, schiet even op!” ik bezit al meer dan een kwartier de badkamer maar dat komt omdat ik mijn crème aan het zoeken ben en ik heb die crème echt nodig want ik zie op mijn voorhoofd een puistje “ja, ik schiet al op!” onder mijn slof zie ik opeens wat liggen, hèhè, daar lag de crème dus! Snel smeer ik het spul op mijn gezicht en doe de deur voor mijn moeder open “ik kom nu minstens 5 minuten te laat!” boos rent mijn moeder de badkamer in “sorry” snel loop ik de badkamer uit en trek mijn kleren aan, met dat geld kan ik eindelijk eens nieuwe kleding kopen. Ik moet telkens naar tweedehands winkeltjes, niet dat daar geen leuke kleren zijn (juist hele originele) maar dan is het niet echt nieuw ofzo.

Nog net op tijd ren ik met Nina en Jip de school in, prop mijn boeken in mijn kluisje en ga snel zitten.
Net als ik zit komt mevrouw Lichtenberg de klas in gelopen “Goedemorgen allemaal, vandaag gaan we het hebben over de Franse revolutie” iedereen kijkt haar ongeïnteresseerd aan “pak allemaal je boek voor je op bladzij 128” iedereen pakt zijn boek “oké, het is de bedoeling dat…” ze kan haar zin niet af maken want een jongen komt haastig de klas binnen “Zeg jongeman, waarom ben jij zo laat en wie ben jij eigenlijk?” mevrouw Lichtenberg kijkt hem streng aan “ik ben Mees en ik ben nieuw hier op school, ik had naar u gemaild dat ik later zou komen” zegt hij kortaf “o, sorry dat was ik even vergeten, nou ga toch maar een te laat briefje halen Rick” “oké maar ik heet Mees mevrouw” de klas lacht “ook goed, ga nou maar” Mees loopt de klas uit en mevrouw Lichtenberg gaat verder met haar doodsaaie verhaal.  

“echt, hij is zo knap” Nina wijst naar een jongen uit de 4e, een klas boven ons dus “ja” zeg ik, ik kijk naar de piercing die de jongen in zijn neus heeft. Jip kijkt afkeurend en haalt haar schouders op “hij heet Pepijn" zegt Nina trots die de afkeurende blikken van Jip negeert “hij zit op voetbal in het hoogste team” dat is het enige wat Jip interesseert: voetbal. “Leuk hoor” zeg ik maar “heb je het Nina al vertelt Bo?” vraagt Jip nee dat had ik nog niet gedaan “nee” zeg ik “wat is er dan?” Nina kijkt me vragend aan “nou, hm, ik ga verhuizen binnenkort” ik kijk naar de grond “wat!” Nina laat haar schooltas vallen en alle boeken en schriften vallen eruit “ja, mijn moeder heeft de staatsloterij gewonnen en van dat geld gaan we dus verhuizen” ik kijk naar Jip die mijn hand vast heeft “maar, waarheen dan en staat het al vast die verhuizing?” Nina raapt haar boeken bij elkaar en ik en Jip pakken de schriften “ja het staat echt vast, mijn moeder heeft de eigenaar al gebeld en we gaan van het weekend het huis bekijken nadat we het geld op hebben gehaald, we gaan naar Gelderland, ergens op het platteland ofzo” terwijl ik dit vertel denk ik aan hoe mijn leventje hier is geweest, ik heb altijd deze vriendinnen bij me gehad maar straks zijn zij met z’ n tweeën of komt er een ander meisje in mijn plaats “wat erg, hebben ze daar ook geen kledingwinkels?” Jip zucht en kijkt Nina geïrriteerd aan. “sorry hoor Jip, maar dat is toch gewoon een normale vraag?” Nina kijkt Jip aan “nee volgens mij zijn er geen kledingwinkels, misschien in zo’ n klein stadje” Nina knikt met medelijden, dan gaat de zoemer en rennen we naar de volgende les.

"Zullen we vandaag nog even de stad in?” vraag ik aan Nina en Jip “ja, dat is wel gezellig” zegt Jip, Nina knikt en stapt al op haar fiets “ik wil wel even kijken bij de h&m naar een nieuwe oogschaduw” zegt Nina “ja, ik moet ook nog eyeliner hebben” de mijne is bijna op “tja, ik koop wel een paar oorbellen ofzo” zegt Jip “hoeveel geld hebben jullie eigenlijk gewonnen?” vraagt Nina “ vijftien miljoen” zeg ik trots “sodeju!” zegt Nina, we moeten lachen, lachend fietsen we naar de stad intussen schijnt de zon in onze rug.

Als we bij de h&m aankomen racen we meteen naar binnen. We kijken rond bij de make-up en smeren van alles op onze gezichten. "O, moet je kijken! Deze kleur is zo leuk!" Nina houdt de paarse eyeliner omhoog "wauw! Super mooi Nien!" zeg ik en Jip knikt.
"Zo, zijn jullie óók aan het winkelen?" opeens staat Silke voor ons "uh, ja" zeg ik. Silke is een super tuttig meisje uit onze klas en ze is super verwend. Altijd zit ze mij, Jip en Nina een beetje te treiteren omdat zij alles heeft en wij niet. Opeens heb ik heel veel zin om Silke te vertellen dat ik 15 miljoen heb gewonnen, ja ik bedoel dat mijn moeder 15 miljoen heeft gewonnen. "Kunnen jullie dat wel betalen?" Silke kijkt ons met een gemene glimlach aan "en of we dat kunnen!" zegt Nina boos. "Bo heeft 15 miljoen euro gewonnen, meer dan je pappie en mammie hé!" Nina kijkt met een arrogante blik naar Silke en die kleurt rood "nou dat geloof ik helemaal niet" zegt Silke met een onzekere blik in haar ogen. Nu gaat Jip zich ermee bemoeien "ja ho is even bitch, dat jij nou een lelijk biggetje bent en alleen maar geld hebt is cool maar Bo heeft nu gewoon 15 miljoen en is ook nog is aardig dus weetje ga maar gewoon weg" Silke kijkt naar mij, naar Nina en dan weer naar Jip en loopt dan met een boos gezicht weg. "Kom we gaan verder" zeg ik en we lopen door.

Reageer (2)

  • Styletiger

    Super bedankt voor al je reacties!

    1 decennium geleden
  • xyourlovex

    BAM. RIGHT IN YOUR FACE BITCH!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen