Foto bij Wat als je eigenwijs bent?

Sirius pov
Toen ik gister terug gezet was in mijn stal was het al laat en waren de meeste paarden al aan het slapen

Maar nu kan ik aan niets ander denken dan aan ‘hoe laten we nou aan James en Lily zien dat ik Sirius ben en hij Remus is?’ Dan hoor ik dat James boos is en moppert over her paard waar hij op moet.

“nee serieus Lily het is een mini paard echt veel te klein en het is niet eens een uitdaging serieus zij n ze doof! Ik zei het toch duidelijk? Toch?!” vraagt James boos aan Lily
“ach rustig James, maar na gister kan je toch niet boos op ze zijn?” zegt Lily
“Maar….Maar…” zegt James stotterend
“Je vluchtte weg en was bang voor EH hoe hete hij ook al weer Banky of nee Blacky! Dus geen gemaar of geklaag!” zegt Lily op haar altijd strenge toon. Waarna ze hem streng aan kijkt en hem daarna mee trekt, waarschijnlijk naar de paarden.

Dan wil ik hinniken naar Remus maar ik zie dat hij weg is. ‘waarschijnlijk een les of zo ….. ugh dit is zo saai hier alleen’ denk ik dan bij mij zelf ‘en hoe kom ik hier nou weer weg? En als ik weg kom hoelang voor ik hier weer zou staan?’

Dan voel ik dat ik mee gesleept wordt en heel snel opgezadeld word. En voor ik het weet is ze klaar met opzadelen en springt ze op mijn rug. Dan voel ik dat ik aan gespoord word en ik van haar gelijk moet galopperen.

Als we eindelijk op de goedde plek zijn aan gekomen. Zie ik James in de sloot en zijn de paarden ergens rond aan het galopperen, maar dan zie ik dat het niet zijn paard is maar een ander paard. En dan bedoel ik niet zomaar een paard, het was het ergste en gemeenste paard van de manege. Het doet pijn om te zeggen, maar hij is zelfs erger dan mij.

“Kom Blacky, we gaan Wicked is proberen te vangen en kunnen we laten zien wat paardrijden is aan die idioot.” Hoor ik Eva zeggen terwijl ik het andere meisje James zie helpen. Ik voel Eva aansporen en ik ben voor een keer blij om te luisteren, want ja wat kan ik zeggen ik doe alles om Wicked dwars te zitten. Dus galoppeer ik zo hard als ik kan.

Na een heel gedoe en hulp van Lily krijgen we het paard toch weer te pakken en dan rijden we terug, maar dit keer was James achter op Wicked bij Eva en natuurlijk was hij ook drijfnat nu snap ik dat zij eerst samen met Eva op mijn rug heeft gezeten op de heen weg dan. Ik zie dat Wicked aardig onder controle gehouden wordt. Maar natuurlijk hoor ik Lily ook James uitkafferen voor het feit dat hij de paarden verwisseld had.

Bij het zien van James zijn gezicht kan ik mijn lach bijna niet inhouden ‘maar goed dat ik een dier ben en gelukkig niks fout kan doen, want ja dieren zijn lief en doen nooit iets fout zegt iedereen, toch?’ denk ik bij mij zelf grijnzend.

Dan bedenk ik me wat en begin ik maar in Sen te lopen, maar doe voor de rest van de rest precies wat ze zeggen. Als ik merk dat die sen ook niet werken begin ik in Men te rijden tot we terug bij de manege zijn, daar wordt ik gelijk zonder op of om kijken in de wei gegooid waar de hekken ondertussen zijn verhoogt.

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen