Odette • 5
28 jaar lang was ze verlost geweest van de vloek die haar vrijheid had betekend. Ze was te gulzig geweest en daar voor was het alleen maar rechtvaardig om haar in verdriet weg te laten kwijnen. Ze had geen directe reden gehad om terug te keren. Haar familie zag haar verdwijnen en Odette vroeg zich menig maal af of ze haar absentie al opgemerkt hadden. Steven was vast gelijk afgedropen om haar familie in te lichten, zo eervol was hij nog wel geweest. Ze zouden denken dat ze verdronken was, een maand van rouwen zouden ze volhouden, daarna werd de blonde Odette nog maar een vage herinnering. Het zou vast vervelend zijn geweest om alle klusjes die Odette op zich had genomen nu zelf uit te moeten voeren, maar daar hadden ze vast wel wat op gevonden. Het zou Odette niets verbazen als ze Steven hiervoor hadden laten opdraaien, dat was wel het minste wat hij kon doen nadat hij hun dochter verdronken had. Het had allemaal niet meer uitgemaakt toen de Vloek hun naar storybrooke bracht. Ze was bij de familie Swanepoel gaan werken en in ruil daarvoor kreeg ze haar benen terug. Het enkele dat ze in moest leveren waren haar zoete herinneringen met Jefferson. Een prijs waarvoor Odette de prijs betalen zou, of ze wou of niet.
Nu was ze weer terug bij af, ditmaal met Jefferson aan haar zijde. Niets was meer het zelfde, hij was niet meer heet zelfde. Waanzin had hem veranderd zoals Wonderland hem veranderd had. Maar daar had Odette hem kunnen helpen.
De tijd die ze bij de familie Swanepoel had gehad was iets dat ze nog nooit mee gemaakt had. Voor vele was de vloek een verschrikkelijke gevangenis geweest, maar voor Odette een verlossing van al haar kwellingen. Ze had nog nooit gedacht dat ze nog een familie zou vinden. Ze had een doel voor haar leven gevonden, het zorgen voor de kleine Grace. En nu was dat haar ook al afgenomen. Zoals Jefferson haar afgenomen werd na haar vertrek uit Wonderland. Het was alsof ze nooit een gelukkig einde mocht hebben. Alsof er altijd maar wat in de weg stond. Maar daar zou ze nu verandering in gaan brengen. Ze zou een keer haar eigen lot bepalen zonder dat hier enige regels aan verbonden zaten, en daarna, daarna gingen ze naar Wonderland om de kleine Grace te redden. Niet wetend of ze ooit nog terug gingen komen.
Er zijn nog geen reacties.