Foto bij * Hoofdstuk 3

Het was een goed idee, dat moest ik de jongens zeker nageven.Ze hadden alles tot in de puntjes uitgedacht en zo stonden we die middag weer in mijn garage. Ik zat gespannen achter mijn drumstel en keek even vluchtig naar de schooltas die in de hoek stond. Normaal gaf ik niet zo heel veel om school, maar mijn mentor had me verteld dat ik de proefwerken nu echt wel moest halen omdat ik anders het jaar niet zou halen. En ik wilde koste wat het kost vooral niet blijven zitten. Ten eerste omdat ik gewoon geen zin had om nog een jaar op die school te zitten, ten tweede omdat het eindelijk mijn examenjaar was en ten derde omdat Rebecca en ik ons samen hadden ingeschreven op dezelfde universiteit. Tot onze verbazing waren we ook beide aangenomen. 'Dude, wat is er met jou aan hand?', vroeg Michael terwijl hij mijn blik volgde. 'Ik moet dit jaar halen', mompelde ik. De jongens keken elkaar even aan en ze leken wel onderling een gesprek te voeren, zo lang bleef het stil. 'Oke, wij gaan nu naar huis en dan kan jij je huiswerk maken. We beginnen zondag met de band, deal?', vroeg Luke en ik knikte. De band leek me onwijs gaaf, maar ik had al zoveel dingen te doen. Die avond zou Rebecca nog komen en dan wilde ik graag mijn huiswerk afhebben. Ik zei de jongens gedag en rende de woonkamer in, waar ik volop mijn moeder botste. 'Sorry, mam', bracht ik geschrokken uit terwijl ik mijn handen voor mijn mond sloeg. 'Het is al goed, jongen. Leuk te zien dat je zo enthousiast bent over je huiswerk', zei ze met een knipoog en ik trok een gezicht. Met een zucht plofte ik neer op de stoel bij de eettafel en pakte mijn boeken uit mijn tas. Ik sloeg het eerste boek open en meteen kwam de muffe geur van school me tegemoet. En daarom haatte ik huiswerk. En school. Ik haatte gewoon alles wat met school te maken had. En ik was vast niet de enige. Ik zuchtte nog een keer, dacht aan die avond, en stortte me toen volop in het werk.

Mijn slaapkamer was werkelijk waar omgetoverd in een waar romantisch festijn. Ik had wat kaarsjes neergezet, rozenblaadjes op het dekbed gelegd, een fles wijn en wat aardbeien met chocolade. Ik was namelijk niet vergeten dat we die dag precies zes maanden samen waren. De dvd-speler was aangesloten aan de tv en er lag een stapel film op de rand van het bed. Ik ijsbeerde door de kamer terwijl ik mijn blik steeds opnieuw richtte op de klok. Rebecca zou hier om acht uur zijn, het was nu tien voor acht. De tijd kroop maar langzaam voorbij, veel en veel te langzaam. Ik liep naar mijn passpiegel aan de andere kant van de kamer en trok mijn shirt recht. Daarna fatsoeneerde ik nog even mijn haar en toen hoorde ik eindelijk het verlossende geluid van de deurbel. 'Ik ga wel, mam!', riep ik naar beneden en ik liep de trap af met twee treden tegelijk. Gelukkig had ik een vriendin die altijd te vroeg was. Ik opende de deur en de zachte avondbries deed kippenvel op mijn armen verschijnen. 'Rebecca', zuchtte ik opgelucht en ik nam haar in mijn armen. Ik begroef mijn gezicht in haar haar en rook haar favoriete shampoo. We lieten elkaar los en ik sloot snel de deur waarna ik haar jas pakte en die ophing. Ze wilde al richting de woonkamer lopen maar ik hield haar tegen. Ze keek me vragend aan. 'We gaan naar boven', legde ik uit en ik legde mijn hand op haar rug terwijl ik haar richting de trap begeleidde. Ze bleef me een beetje argwanend aankijken maar toen ik de slaapkamerdeur opende veranderde die blik meteen in verrassing. 'Ashton', stootte ze uit en ik zag hoe ze de kamer in zich op nam. 'Je dacht toch niet serieus dat ik het was vergeten, toch?', vroeg ik grinnikend terwijl ik mijn armen vanachter om haar middel sloeg. 'Ik zou niet durven', antwoordde ze en ze wurmde mijn armen een beetje los zodat ze zich om kon draaien. Haar sprankelende ogen keken diep in de mijne en ik kon er geen genoeg van krijgen. Ik drukte mijn lippen op de hare en trapte met mijn voet de deur dicht waarna ik haar optilde en op het bed legde. Haar warmte lippen bleven over de mijne bewegen en haar tong speelde gemene spelletjes met de mijne. Ze leek aan de winnende hand maar ik was nog niet uitgespeeld. Haar handen kropen naar de onderkant van mijn shirt waar ze hem langzaam omhoog begon te werken. Toen bedacht ik me ineens wat ik allemaal gepland had voor vanavond en ik verbrak meteen de kus. 'Wat doe je nou?', vroeg ze terwijl ze me beteuterd aankeek. 'Ik heb een hele avond ingepland, het zou toch niet leuk zijn als die planning nu al in de soep zou lopen? Plus, waarom zouden we het leukste niet voor het laatst bewaren?', antwoordde ik met een knipoog en ze grinnikte even om mijn mysterieuze uitleg. Ik kroop van het bed en stopte een film in de dvd-speler. Het maakte eigenlijk niet eens uit welke het was, zolang we maar samen waren. Terwijl de film begon schonk ik voor ons beide een glas wijn in en pakte de schaal met aardbeien die ik naast haar op het bed zette, waarna ik mezelf ook nestelde op het grote bed. Rebecca keek me even aan en een pluk blond haar viel voor haar ogen. Liefdevol veegde ik de pluk achter haar oor, waarna ze zuchtte en zich tegen me aan nestelde. Deze avond was perfect... en nog lang niet voorbij.

Reageer (1)

  • Lacrimarum

    ASDFGHJKL ZOO LIEFF IK VRAAG ME AF WTA HIJ NOG MEE RIN PETTO VOOR HARA HEEFT. ASDFGHJKL ZO CUTEEE!
    SNLE VERDER!!

    1 decennium geleden

Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen