22
"Ruben?" roep ik als we mijn huis binnenlopen en niemand zien. "Jaa!" komt het van boven. Ik kijk op de klok, het is al 11 uur. Ruben zou toch niet meer in bed liggen? Ik ren de trap op en storm zijn kamer binnen. "Britty!" roept hij enthousiast. "Ik heb mama aan de telefoon, wil je haar ook nog even spreken?" Opgelucht laat ik mijn schouders zakken. Ik verwachtte iets veel ergers, dat ik hem ziek in bed aan zou treffen ofzo.. Ik knik en neem de telefoon van hem over. "Hoe is het?" vraag ik meteen, nieuwsgierig naar haar bui van vandaag. "Heeee Zayn en Niall" hoor ik Ruben vrolijk roepen als hij hun heeft opgemerkt. Ik loop de kamer uit, mijn eigen kamer in. "Goed, het gaat heel goed zelfs. Ik moet je wat vertellen.." "Wat is er mam?" vraag ik bezorgd. "Er is niks ergs hoor, ik denk dat ik dit wel met je kan delen, dat je hier wel oud genoeg voor bent" gaat ze verder. "Mam, vertel nouu!" jammer ik nieuwsgierig. Ik hoor gelach aan de andere kant. "Ik heb een man ontmoet, een hele leuke zelfs" Ik hap naar adem, mijn moeder en een man. Ongelooflijk. "Wat leuk mam, ik ben erg blij voor je!" probeer ik zo enthousiast mogelijk over te komen. "Dankje Britty, zou je dit nog even niet aan Ruben willen vertellen. Ik denk dat jullie met de kerst maar weer naar Nederland moeten komen" Ik knik, maar ben er totaal niet met mijn gedachten bij. "Britty?" vraagt ze dan. "Oh sorry, ja tuurlijk, lijkt me een goed plan! Maar mam, ik moet nu ophangen, spreek je snel weer!" "Is goed Britt, doeeg!" En ik hang op. Nog steeds met mijn gedachten ver weg van hier laat ik me zakken op mijn bed. Mijn moeder heeft gewoon een nieuwe man ontdekt. Wij zijn weg en ze gaat gewoon onverstoorbaar verder met haar leven. Houdt er dan helemaal niemand rekening met ons? Tjez heb ik ook al super lang niet meer gesproken, Boyd heeft weer een vriendin. Iedereen gaat gewoon verder alsof wij nooit hebben bestaan. Ik ben zo in gedachten dat ik niet eens heb opgemerkt dat Zayn in de kamer staat. "Britty? Gaat het wel?" verschrikt kijk ik op, maar als ik zie dat het Zayn is knik ik, met mijn ogen gericht op het plafon lig ik op mijn rug. Wat kan zo'n plafond interessant zijn af en toe. Zayn komt naast me liggen en doet het zelfde als mijn: naar het plafond staren. Vragend kijk ik hem aan. "Wat is er nou zo interessant aan dat plafond dan?" vraagt hij me terwijl hij zijn serieuze blik op mij richt. Ik grinnik. Wat een malloot. Hij sluit me grijnzend in zijn armen. "Wat is er nou britty?" vraagt hij me nogmaals. Ik slik even. "Mijn moeder heeft een nieuwe man" Even is het stil. Ik zie dat Zayn er moeite mee heeft met wat hij moet zeggen. Ik haal mijn schouders maar op. "Het maakt niet uit, ik ben blij voor haar" ga ik verder. "Dat is lief van je Britty!" fluistert hij. Een kleine glimlach ontstaat op mijn gezicht; hij noemde me net lief. "Brittyy!" Horen we Ruben's stem van beneden. Snel schieten we allebei overeind. Waarschijnlijk omdat we allebei bang zijn dat Ruben ons hier aan treft samen in 1 bed. "Zou jij even tegen Ruben willen zeggen dat ik ga douchen?" vraag ik Zayn als hij naar beneden loopt en ik me net bedenk om even te gaan douchen, aangezien ik dat vanochtend niet kon doen. "Tuuurlijk" glimlacht hij.
Na mijn douchebeurt en me weer aangekleed en opgefrist te hebben tref ik Zayn en Ruben gamend in de woonkamer aan. Niet dat ze gewoon rustig op de bank zitten rustig te gamen zoals de meesten doen. Nee, ze vliegen de hele woonkamer door. Ruben gilt een enthousiaste kreet en Zayn buldert van het lachen. Glimlachend zet ik een kopje thee voor mezelf en glip naar de keuken om Tjez te bellen. Die heb ik al een tijdje niet meer gesproken.
Net als ik weer ophang zie ik Tjez in de deuropening staan. "Ja uitgepraat?" Ik lach. "Ga je mee naar het park?" vragend kijk ik hem aan, wat moet ik nou in het park. "De jongens en ik hangen daar altijd een beetje rond, gaan we tafeltennissen enzo." Ik knik. Ik snap dat 'de jongens' waar hij het over had, de rest van de bandleden zijn. "Ja lijkt me leuk! Ga ik me even omkleden." Snel neem ik een sprint naar boven. Ik heb echt weer zin om naar de rest toe te gaan, ik heb tot nu alleen nog maar plezier met ze gehad.
Er zijn nog geen reacties.