Foto bij Roses versus polkadots

(9 september 2014)

Wat heb je nodig?
- Lichtgroene/blauwe/munt nagellak
- Witte nagellak
- Lichtroze en donkerroze nagellak
- Lichtgroene en donkergroene nagellak
- Dottingtool of een haarspeld
- Striper of een oud eyelinerborsteltje
- Base- en topcoat

Hoe ga je te werk?
Zoals normaal begon ik met een basecoat om mijn nagels te beschermen. Daarna lakte ik mijn nagels in een frisgroene lakje en als je goed oplet zie je er een lichte shimmer in. Deze lagen laat je goed drogen en ik raad je aan om ondertussen iets anders te doen. Dan werd het tijd om lichtroze vlekken te maken met mijn nagellakborstel. Deze vlekken maakte ik enkel op mijn duim en ringvinger. Deze vlekken laat je drogen en je kan ondertussen al beginnen aan de polkadots. Ik gebruikte in plaats van mijn dottingtool een haardspeldje omdat het haarspeldje een dikkere bol heeft waardoor ik al de juiste grootte bolletjes heb. Ik had op papier wat witte nagellak gedaan en met mijn speldje begon ik te stempelen. Belangrijk bij polkadots is dat je altijd met een lijn in het midden begint. Zo ga je verder met de twee zijkanten en indien er nog een laag aan iedere kant op kan, doe je dat ook. Hopelijk zijn ondertussen de roze vlekken droog. Dan nam ik mijn gewone dottingtool en ik maakte met mijn donkerste groen blaadjes. Dat zijn praktisch driehoekjes dat je schildert. Terwijl deze drogen kan je met een dun borsteltje/striper met het donkerroze de invulling doen van de roosjes. Ik gebruikte een roze striper die ik heb liggen. Wanneer al je laatste toevoegingen droog zijn, is het tijd voor de laatste hand aan de roosjes. Ik ging met een dun borsteltje met witte nagellak op nog eens lichtjes over de donkerroze lijnen. Ik vind dat dit iets meer toevoegt aan het design. En hetzelfde borsteltje gebruikte ik om met het lichtgroen de blaadjes af te werken. Laat het allemaal goed drogen en werk af met een topcoat.



Wat vind ik er zelf van?
Ik ben er verliefd op. Op mijn kamer staat een geschenkzakje met cadeautjes in voor een speciaal persoon. Dit geschenkzakje is turquoise met donkerroze roosjes en polkadots. Daar heb ik zowat mijn inspiratie van vandaan. Ik heb er veel tijd in gestoken, maar ik ben er trots op. Ik kan niet wachten om morgen een mintgroen bloesje aan te doen in dezelfde kleur als mijn basislaag. Het past er zo mooi bij!

Wat vinden jullie ervan? Zouden jullie dit op je nagels willen?
Als je het zelf zouden uitproberen, mag je het me altijd eens laten zien!

Er zijn nog geen reacties.


Meld je gratis aan om ook reacties te kunnen plaatsen